2022-07-18

Skönt tempo på söndagen

 

Vi tog det väldigt lugnt igår. Det hände nog ingenting förens vid middagstid, då vi tog pärlan och åkte och vattnade lite blommor. Efter det var det samma lugna tempo som tidigare.

Jag testade på att göra en egen variant av paella till middagen. Jag har ju lite svårt att följa recept när det gäller matlagning och bakning 🙄. Ibland så blir det bra och ibland mindre bra. Men som sagt man lär sig av misstagen.


Nästa gång jag testar detta får det bli en fiskpaella. Denna gång var det kalkon och chorizokorv i den.



Enkel hemmagjord glass som smälte fort i värmen. 

5 kommentarer:

  1. Jag tycker det funkar bra att prova sig fram för inte behöver man följa recept slaviskt. Det såg i alla fall väldigt gott ut.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag jättesvårt för 🙄.
      Samma till dig .
      Kram

      Radera
  2. Man tager vad man haver! Kajsa Vargs tips blir oftast goda =) Ser smarrigt ut... hmmm paella med kalkon och chorizo!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite så blir det ofta när jag gör något 😉😏.
      Kram

      Radera
  3. Tycker både paellan och glassen ser väldigt god ut.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.