2022-07-16

Finfin fredag

 

Efter morgonrundan gjorde jag frukost och körde en maskin tvätt. När jag hängde tvätten sopade jag hela  takterrassen från allt skräp som just nu kommer från grannens palm. Ligger fullt av dessa små vissna blommor på golvet och i soffan, fåtöljerna, stolarna och på bordet, ja överallt med andra ord.

Vid 17.00 kom Ulrika och Mats och åt smörgåstårta hos oss. När de gick hem efter 21.00 satt jag och gubben kvar på takterrassen och spelade lite spel och bara njöt av den ljumma och sköna sommarkvällen.


Solen som precis gått upp bakom ryggen på mig och månen mitt framför mig på morgonrundan.

Fredagsdrinken håller på att tillverkas. Saknas en massa is och Cava i glasen bara.


Vi bjöd på en kycklingsmörgåstårta.


Jag och gubben spelade lite spel innan vi tog kväller.



Fint när alla vita smålampor lyser på takterrassen. Inga färgglada lampor eller blinkningar på våran takterrass. Det går fetbort, som vårt näst äldsta barnbarn skulle ha sagt.

6 kommentarer:

  1. Vilken bra och god kväll det blev! När det gäller belysning så måste den vara med finess. Minns en jul när grannarna hade en röd och blinkande lång slang. Den kallades "röda faran" av alla i kvarteret och var allt annat än vacker kan jag säga men visst, allt är en smaksak ;-.)

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var toppen och vi har våra skotska grannar som har färgglada ljusslingor överallt som blinkar hej vilt om kvällarna 🙈.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Ska fredag! Hahaha det går fetbort här också med blinkande grälla lampor! Även om jag gillar färg! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en härlig och bra fredag.
      Ja, fy sjutton för blinkande lampor.
      Kram

      Radera
  3. Skön fredag, ska det stå!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.