2009-04-08

Regntunga skyar

Jaha, då är det sista dagen i morgon på arbetsveckan. Sedan ska man hem och putsa kvasten och sticka till blåkulla. Idag har det varit ett riktigt skitväder här. Imorse blåste det och var riktigt kallt om öronen när jag cyklade till jobbet. Sedan när jag slutade mitt jobb hade det börjat regna. Blev genomsur när jag cyklade hem, men tog prinsessan och gick min vanliga runda. Vi gick och mötte gubben. Både hon och jag var blöta ända in på skinnet när vi kom fram. Men nu sitter man här vi datorn med en värmande kopp rött te.
Mamma C

16 kommentarer:

  1. Det är inte alls kul med regn,hoppas att det blir fint till påsk.Ha en mysig kväll kramizzar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Å, vilken mysig sida! Hittade hit idag och bara älskar din header och dina bilder! Tråkigt med regn, men som dom säger "...efter regn kommer sol...!

    SvaraRadera
  3. Ska bli bättre säger dom, vi får hoppas på det.
    Du dricker rött thé säger du. Efter att jag läste Damernas detektivbyrå började vi dricka Roibosthé. Å nu är vi fast. Dricker det varje kväll...

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Ja idag började det lite grått men framåt eftermiddagen sken solen igen. Ville bara titta in och önska dig en GLAD PÅSK/Eva

    SvaraRadera
  5. Här har vi också haft regn på eftermiddagen men jag hoppas solen är tillbaka imorgon!
    Önskar dig och de dina en riktigt härlig påskhelg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Åh själv så tycker jag att det var lite mysigt med regn...fast jag vill ha sol.
    Vi ses nog i morgon...fast kvasten är skadad..ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  7. Här är kvasten redan färdigputsad, ska nog ta en termos med varm blåkullabrus med på flygfärden i morgon i fall det blir lika kallt som dag, hoppas man inte blåser av kvasten bara. Kram Katta Vi syns på blåkulla :)

    SvaraRadera
  8. Japp skitväder har vi haft idag !
    Inge roligt alls, har inte ens hunnit polera kvasten, men till Blåkulla ska jag ändå :0)!
    Vi ses där..

    Ha en skön " Påsk Helg "
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. Jag hänger på till Blåkulla. Kvasten är putsad och jag kan nog inte vara mer redo)
    Härligt det låter med rött te och datortid.
    Ja.. nu sitter ju jag också vid datorn men jag har bara påskmust.
    Det är liksom inte lika varmt;)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  10. Rött te är supergott...
    Glad Påsk
    //Siv

    SvaraRadera
  11. hejsan
    jaa jäklarns väder såå trist..
    vi träffs nog på blåkulla i kväll
    kram lolla

    SvaraRadera
  12. Huga för kallt, blött regn! Här snöar det idag och är mulet, trist väder.
    Jag ville önska dig en riktigt underbar påsk!
    kram

    SvaraRadera
  13. Här har det börjat spricka upp lite!
    Håller tummarna för sol i helgen=))

    En glad påsk önskar jag dig//
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Hej hej!

    Vi ses på Blåkulla, alltså! Himla kul där, lika bra drag varje år ;-)

    Kram på dig!

    Karin

    SvaraRadera
  15. Så mye fint du viser ;) Og mye godt lenger ned her ;) mmm
    Klem Maria fra Idekroken

    SvaraRadera
  16. Har du stuckit till Blåkulla ännu?
    Önskar dig en glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.