2018-03-24

Värmen kom ett litet tag

Igår var det ett strålande väder med sol och värme. Visst blåste det en del men inte så man frös av den. 
Gubben började på sitt lilla projekt ute på gården och jag bäddade rent i sängen och laddade några maskiner när det ändå var torkväder. 
Jag fick för mig att jag skulle hjälpa min trädgårdsmästare (min gubbe) att snygga till vår paraplyaralia som vi har vid ingången. Få den jämn på höjden var inga problem 😊, men att fixa till den jäms med var lite svårare. Till slut vågade jag inte klippa bort mera 😰 för då hade nog bara stammen varit kvar. Men gubben tyckte jag hade gjort det galant, så jag kanske har lite gröna fingrar jag med 😉.
På eftermiddagen överraskade jag gubben med en drink (sangria med lite läsk i) som vi tog på takterrassen i varsin solstol. Samtidigt passade jag på att sola benen lite. Men det blev kortvarigt för nu hade molnen stockat ihop sig, och vips så var solen borta.
Gick in och rev lite i kylskåpet bland grönsakerna och så hittade jag rester från en grillad kyckling. Fixade till en liten grönsakspytt med kycklingen som fick bli middagen. Till kvällen gick jag all in till det vi tog till kaffet. Det blev både glass, godis och frukt i samma skål.
Så skönt att krypa ner i rena lakan.

Tvätten torkade väldigt fort igår.

Gubben blev nöjd och då är jag nöjd.

Sommardrinken.

Sola benen hann man en liiiiten stund.

En salig blandning på tallriken, men gott var det.

Smaskens 😋

16 kommentarer:

  1. Man blir lycklig när solen visar sig ett tag. Idag är den framme men hoppsan som det blåser. ��☀️

    SvaraRadera
  2. En sangria i solen är inte fy skam. Kram.

    SvaraRadera
  3. Sangria, sol och trädgårdsarbete, det är livet det. Vilken fin sänggavel och det ser supermysigt ut där i sovrummet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter och sangria som är så gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Idag är det ett rysligt bra torkväder! Fast risken är väl att tvätten blåser bort, så jag skippade mina tvättplaner idag :-)

    Säg bara till om ni behöver hjälp i trädgården, då kan jag skicka Anders och hans sekatör ;-) :-D

    Ha en fin dag i blåsten!

    SvaraRadera
  6. Vad underbart att kunna sola benen en stund. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  7. Du har väl snappat upp en hel del av maken under alla år gällande blommor :)
    Ännu en bra dag med god mat som avslut. Däremellan lite slappande i solen med en sangria.
    Life is good :)
    Kram och ha en fin lördag

    SvaraRadera
  8. Så mysigt ni ser ut att ha det!

    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
  9. Igår var det verkligen härligt väder. Men idag vet jag inte riktigt vad jag ska säga.....men storm är det i alla fall!
    Vilken god dessert du gjorde :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad händer? Vi väntar på sol och värme men mest är det blåst och regn..Tydligen så är våren riktigt försenad överallt. Tröstar mig med att: vi har ju inte snö iaf:) ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  11. Mau mendapatkan pelayanan yang baik dan ramah???

    Modal Kecil bisa mendapatkan hasil yg luar biasa...

    SvaraRadera
  12. Menarik sekali, perlu saya coba ini..
    kebetulan lagi cara tentang hal ini.

    SvaraRadera
  13. keren mas buat infonya dan salam sukses selalu

    SvaraRadera
  14. bagus bos artikelnya dan menarik

    SvaraRadera
  15. makasih gan buat infonya dan semoga bermanfaat

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.