2020-01-14

Måndagen gick den med


Igår började dagen med lite jobb för det kom en trailer med nytt gods som skulle lossas. Fick se när jag jobbade att jag hade ett missat samtal på min mobil. Det var ett spanskt nummer och det är inte många som jag känner som har spanskt nummer. Så jag tog och ringde upp. Det var min tandläkare som undrade om jag kunde komma tidigare än avtalad tid. Min tid var 18.00 och hon ville ändra till 14.00. Njaaaa, det vet jag inte om jag hinner, svarade jag. Kom så fort du är klar med jobbet då, sa hon då.

Men jag hann, för jag var några minuter innan 14.00 hos henne. Jag fick t.o.m. vänta några minuter innan hon ropade in mig. Nu trodde jag att detta var sista besöket hos tandläkaren. Men icke sa nicke, utan ett litet besök till behövs innan hon släpper mig för denna gång.

Efter tandläkaren svängde vi förbi på Mercadona och köpte bröd och kall kaffedryck. Som vi skulle ha med oss på Fuengirolaresan som vi är iväg på idag. Alltid gott att ha lite färdkost med när man ska åka långt.


Först en sväng på jobbet.

 Sedan en sväng till tandläkaren.

Sallad och revbensspjäll till middag.


5 kommentarer:

  1. Tandläkare är ingen favorit att besöka, men det är tur att de finns :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Revbensspjäll vad gott!
    Skönt att det bara är ett tandläkarbesök kvar den här gången.
    Jag ryser bara jag tänker på tandläkaren.
    Tjusigt väntrum förresten med kristallkrona i taket.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Dom där kalla kaffedryckerna är perfekta att ha med när man åker bil :-)

    Ha en fin tripp till Fuengirola!

    SvaraRadera
  4. Klart att man måste ha lite färdkost om man åker långt!
    Själv ryser jag också bara av att tänka på tandläkaren...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.