2020-01-18

Vi har det jäkligt bra


Ja, så är det faktiskt. Vi lever våran dröm och har nu gjort det i över 2 år. Det har hänt mycket på dessa 2 åren som bara har varit åt det positiva hållet.

Vi har renoverat köket i huset så jag fick ett arbetskök mot den lilla fågelholk till kök som det var när vi köpte huset. Vi har renoverat vår takterrass som blev så jädrans bra. Takterrassen är som vårt andra hem. Vi spenderar mycket tid på den året runt men sommaren är vi nästan där jämt.

Vi har också ett litet extrajobb ibland som gör att vi får se oss omkring i landet. Det är många platser som vi nog aldrig skulle ha besökt, för att man inte har en aning om dem.

Sedan har vi fått så många fina vänner här nere som vi heller aldrig hade träffat om inte vår dröm hade gått i uppfyllelse.

Det finns massor av positiva saker som jag skulle kunna skriva om. Men jag nöjer mig med detta annars skulle inlägget bli hur långt som helst.


Skål och ha en fin och bra lördag.

9 kommentarer:

  1. Att kunna leva er dröm är er väl unnat :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ni har gjort så rätt! Man ska bejaka sina önskningar om det går. Och vem är inte avundsjuk???

    Trevlig helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Något säger mig att ni inte ångrar steget att flytta till Spanien! Jag måste säga att tillvaron låter tilltalande. Själv hade jag gärna haft något söderöver men är rädd att jag skulle sakna barn och barnbarn för mycket...

    Kram och ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  4. Det låter ju underbart. Jag önskar att jag kanske kan göra något liknande så småningom. När jag blivit ålderspensionär.
    Ni har gjort det jättebra och har ett härligt liv i solen.
    Det är er väl unnat.
    Njut av helgen nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Vi har det verkligen underbart här nere! Tänk att få njuta av sommaren mitt i vintern. Och som du säger, alla fina vänner man har fått här...ja, listan är lång!
    Kram och ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  6. Klart man ska leva sin dröm och vara glad för den!! Jag som fick komma "hem" till ön igen - bara det!!! Tacksam och glad för det enkla i livet och där man trivs...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  7. Jag kan bara instämma med dig - vi har det så jäkla bra! :-D

    SvaraRadera
  8. Hej Carin,
    Det låter helt underbart! Tänk att få äga sin egen tid och bestämma själv vad man skall göra varje dag....Det är min dröm. Men som det ser ut nu så sitter jag fast i Ekorrhjulet hemma i Sverige i några år till, men sedan så skall jag ta tillbaka ägandeskapet av min egen tid och bara ägna mig åt sådant som jag verkligen vill. Tills dess får jag leva lite genom dig!
    Kramen och ha en fin dag!
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.