2020-01-06

Det blev havet


Vi tog oss en promenad ner till havet igår när vädret var så fint. Vi gick bort till La Zenia stranden och satte oss där och tittade på havet och allt folk som var runt omkring. Det var många som satt uppe mot stenmuren och solade, och det fanns även några som badade. Vet inte hur många grader det är i vattnet nu, kanske +15  🥶 eller mer, vad vet jag. Vet bara att jag hört att det är mer grader än vad poolerna håller, och vår låg på +11 innan vi åkte till Sverige. Jag tycker i alla fall det ser friskt och vågat 😬 ut de som tar sig ett dopp.

När vi suttit där ett bra tag och även hunnit med att lösa världsproblemen, gick vi hemåt igen. Stötte på Chatarina från Torrevieja som var ute på sin motionsrunda borta på våra revir 😉. Vi pratades vid en stund innan vi gick vidare åt varsitt håll. 

När vi kom hem började jag med maten och gubben klippte till citrusträden i trädgården. Blev en hel sopsäck med grenar från mandarin och apelsinträdet.

På kvällen började vi att se serien på svt-play "World on fire" som så många rekommenderat att se.


På vägen hem från La Zeniastranden.

 Man kanske skulle våga testa och ta sig ett dopp eller inte.

 Vi har fler mandariner än apelsiner.

 Revbensspjäll och en hittepå variant av coleslaw.

Mycket bra serie.

8 kommentarer:

  1. Det lär dröja innan havet får blöta ner hela mig :)
    Ofta räcker det gott med att bara blöta fötterna
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härliga dagar nu! Men mina nyårsdoppstraditioner har jag övergivit :-)

    Vilken skörd det blir på mandarinträdet!

    Ha en fin trettondag!

    SvaraRadera
  3. Så härligt vid havet. Jag är ingen badkruka men 15 grader är lite för kallt för min smak. 17 och jag hade hoppat i för i Sverige är vi inte bortskämda ;-)

    Ha en fin trettondag och måndag!

    SvaraRadera
  4. Jag är en riktig badkruka. Så jag skulle nöjt mig med att sitta och beundra utsikten. Det är så vilsamt att se ut över havet.
    Vad mycket frukt ni får på era träd. Så roligt att kunna plocka sina egna mandariner.
    Revbensspjäll och coleslaw är riktigt god mat.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert med havet! Jag älskar Spanien den här tiden på året när det finns apelsiner och klementiner etc. Underbart med all citrus. Mums vilken god mat du lagar. Ser ut som LCHF. World on Fire tittar vi också på. Jättebra serie. Får jag också rekommendera nya Hamiltn serien som precis börjat med första avsnittet.

    Ha en fin dag! Njut!
    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  6. Bor ni där? Ser jättefint ut! Vad gör ni där? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi bor här, Tack, och vi förverkligar vår dröm.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.