2020-01-16

Nytt till helgen


Igår var det tulpanensdag och jag skulle gärna vilja haft en tulpanbukett på bordet. För blommorna som vi köpte på marknaden för snart 2 veckor sedan har nu gjort sitt. Har bara eukalyptuskvistarna kvar i en vas nu. 

Att det finns internationella temadagar det vet jag, men om Spanien har som Sverige någonting (eller flera) för varje dag det vet jag inte. Såg att för i år 2020 är det 718 olika saker att fira.


Ja vem som helst kan faktiskt utropa en ny temadag. Men det är almanacksförlagen själva som bestämmer om dagen ska hamna i kalendrar. En regel säger att det ska finnas ett allmänintresse och att dagen redan har uppmärksammats i medierna ett visst antal år.

Får köpa en knippe tulpaner på lördag.

6 kommentarer:

  1. När tulpanerna kommer fram känns våren inte så långt borta :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. "Tulpanens dag" känns okej men jag kan tycka att det blir för många dagar nästan... Sedan är det ju upp till var och en att uppmärksamma vad man vill.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Ja jag hörde på radion att idag är det Lchf dagen. Haha Det tar aldrig slut på saker att fira.
    Tulpaner ska jag också köpa imorgon när jag handlar mat.
    Ha det bra nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Ja, det finns verkligen dagar för allt... Jag tycker att Spanien kan ha en cava-dag! Kanske rentav var och varannan dag :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Älskar tulpaner kram och trevlig helg/Diana

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk vad många dagar att fira något vi fått de senaste åren! När man var liten var det väl bara semmeldagen...?
    Eucalyptuskvistar är så fint! Både ensamt men även i blandbuketter!
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.