2016-11-14

Då var den gjord

Det gick rätt så snabbt och smidigt denna första måndag efter ledigheten. Men för övrigt tycker jag att alla måndagar känns lite sisådär när man jobbar. Man har haft en lång och skön helg och så vet man att man har fem arbetsdagar som väntar på en. Den här årstiden är nog lite extra jobbig med, med allt mörker som är. Det är mörkt när man sticker till jobbet och det är mörkt när man åker hem igen. Det lilla ljus som är på dagen ser man bara genom fönsterrutan på kontoret.
Nu är det inte så himla kallt ännu (men det räcker) men en kopp rykande choklad passade bra till knäckemackorna nu ikväll.

6 kommentarer:

  1. Snart har vi första advent! Då lättar det upp lite tycker jag.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. det kanske jag skulle prova, har inte druckit choklad sen ni eller
    barnbarnen var här.
    I morgon åker jag redan kl 09.00 till vårdcentralen , skall ju taga
    om mitt blodtryck 2 ggr, vi får se. Förut kom ju distriktsköterskorna hem och gjorde sådant. Men inte nu längre, vilken tur att man inte skall opereras det är svårt att göra själv.

    SvaraRadera
  3. Mörkret är det svåraste tycker jag.
    Att det är så få timmar som det är ljust och då sitter jag inne=))
    Man får liksom ösa på med tända ljus istället!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Ja, dom där novemberdagarna då man knappt såg ljuset överhuvudtaget dom kan jag inte påstå att jag saknar... Mycket bättre här, även om det såklart är mörkare även här vid den här tiden på året :-)

    SvaraRadera
  5. Just november är ju lite trist och grå.

    SvaraRadera
  6. Jag ser fram emot advent. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.