2016-11-24

Behövs bara en mugg

Bror min var här för lite datasupport i veckan då fick det bli en muggkaka till kaffet med vaniljglass till. Jag böt ut mjölet till glutenfritt när jag gjorde dom. Det här är en bra grej att göra när man inte har något kaffebröd hemma. Det går snabbt att göra och det går att variera med allt möjligt gott i. Jag hade nutella hemma så det fick vara med i denna muggkakan.

1 ägg
2 msk matolja
0,5 dl strösocker
3 msk vetemjöl (eller 3 msk glutenfritt)
2 msk kakao
2 msk Nutella
1 krm salt
Gör så här:
1. Knäck ägget i en stor skål och tillsätt olja. Vispa ihop med en gaffel.
2. Tillsätt socker, vetemjöl, kakao, Nutella och salt och rör till en jämn smet.
3. Ställ in i mikron på full effekt i 1 1/2 minut. Kakan ska vara lite kladdig när den är klar.
4. Servera kakan ljummen med vaniljglass.

9 kommentarer:


  1. Lilla gumman så mycket du har i ditt huvud och inte minst i dina händer.
    Jag tänker att lägga mig, försökte att följa partiutfrågningen på
    4an, vilket skräp, herre gud så dåligt. Ha ha jag tror jag kommer att rösta på Kommunisterna , vad är det för något vi har egentligen.
    Nu lägger jag mig.

    SvaraRadera
  2. Himmelskt!
    Nutellan måste ju bli pricken över i:et=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Mmmm, skrev faktiskt ut det receptet tidigare från Dig, men ännu inte prövat den... Ser himmelskt gott ut!
    Lätt som en plätt att göra glass också.. Pannbiff, enchiladas.... Hos oss har det nästan bara varit "skitmat", trots semestervecka då jag befunnit mig nere i källare 10-12 timmar om dagen..
    Stora fredagskramen från Kate
    PS. Köpte Ni inte hus i Spanien..? Eller är det nåt annat hus Ni söker..?

    SvaraRadera
  4. Så fiffigt! Ser supergott ut :-)

    SvaraRadera
  5. Mmm, gott.. Är de det där mugcake? :)

    SvaraRadera
  6. Låter både enkelt och gott! Ska testas, tack för alla goa recept du delar med dig av...
    Ha en mysig advent!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Men det här måste jag prova! Så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Å så gott. Perfekt med något som går fort att fixa.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.