2016-11-29

Mörker och köer

Jag är så innerligt glad att jag cyklar till och från jobbet året om, och slipper dessa bilköer som är.

Idag när jag cyklade hem på min gamla hoj hade dom stängt av en av körbanorna på den mest trafikerade sträckan genom Norrköping. Bilarna kröp fram och förarna blev irriterade på varandra, och tutar och ger onda ögat åt varandra. Då känns det rätt så bra att det finns en cykelbana och det är bara att trampa på i sitt egna tempo.
Sedan blir jag smått irriterad på andra som kommer på cykelbanan utan cykellysen. En del har inget alls, eller så har dom bara ett baklyse. Jag själv ser nästan ut som en trailerdragare som brukar ha hela sitt ekipage fullt med smålampor.
Dessutom så har jag även varselväst denna årstid.
 Plus en pannlampa som sätts på för sista biten som är kolsvart (när ingen snö finns) på min cykelväg.

Hur klär ni er när ni ska ut i mörkret, gående eller på cykel denna årstid.

Bilderna lånade på nätet.
 

8 kommentarer:

  1. jag går inte gärna ut i mörkret, men om så har jag reflexväst på. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. >Jaa, du är en liten tös som fixar det du skall. Det är ju inte
    klokt när man skall hem, vi gamla har ju ändrat hemfärden 45 minuter tidigare, bara för att slippa detta lemmeltåg.
    Brabild du tagit på detta.

    SvaraRadera
  3. Hej Carin! Nu har jag hittat din blogg��

    SvaraRadera
  4. Gud vad bra att cykla! Gratis motion och frisk luft. Jag själv måste ta bilen i mitt jobb men som tur är behöver jag inte alltid åka i rusningstrafiken. Dubbdäck skulle jag nog ha och lysen o väst:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du kan cykla året om till jobbet!
    Kram från ett soligt Torrevieja

    SvaraRadera
  6. ​Hejsan. Jag vill bara tipsa om min adventskalender där jag har en tävligen varje advent fram till jul. Du hittar du första luckan här: http://alicelindstrom.se/2016/november/lucka-1-2.html#comment. Jag ber om ursäkt om du inte gillar såna här kommentarer och​ hoppas du haft en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Tyvärr är jag dålig på det där med reflexer... Men du är verkligen en förebild som alla borde följa! :-)

    SvaraRadera
  8. Klokt av dig! Själv går jag till och från jobbet men enbart på gångväg så jag skippar reflex och lysen. Ingen annan är ändå vaken så pass tidigt ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.