2016-11-11

Möte

Ja då ska det vara klart nu och vi har skrivit på fullmakt så advokaten kan fixa det sista när vi åker hem. Vi hade en tid med honom igår kl.11.00 i Torrevieja. Vi åkte hemifrån i god tid, inget mañana, mañana för oss ännu. Vi stod i solgasset på paseon och tittade på folk, som inte var så många ännu. Några fanns det som övade på inlines (som jag inte fotade) och det var värre en Bambi på hal is.
Advokaten som är norsk kom i tid och vi följdes åt till Notariatet där vi skulle fixa fullmakten. Där fick vi slå oss ned i ett tomt väntrum och vänta. Ja, nu snackar vi vänta men till slut kom vår advokat och sa att vi kunde komma med. Vi skrev under pappren skakade hand och tackade för oss. Innan vi åkte hem igen tog vi oss en kaffe och macka och ett glas färskpressad juice. Där satt vi en stund och njöt i solgasset och tittade på allt folk som passerade oss och samtidigt tänkte att nu är vi med hus på riktigt, riktigt.
Paseon

Notaria

Tomt väntrum, men mängder av folk bakom fönstren.

Gott i magen. Ser ni anslaget om konsert, bara 7€.

Blått som i klarblå himmel.

9 kommentarer:

  1. Grattis! Så himla spännande och kul! Sitter här med frostnupen näsa och ser på dina somriga o varma bilder...ja nog skulle en restresa till värmen sitta fint just nu :)
    Nu skrapa bilruta och leta efter vantar!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det är klart med allt nu! Då förmodar jag att det är erat hus ni återvänder till nästa gång:)
    Grattis igen! Ha de gott och njut av sol och värmen dom sista dagarna..kramiz

    SvaraRadera
  3. Grattis igen...och nu är det på "riktigt" :)
    Så härligt att veta att huset nu är ert!
    Ha en bra fredag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag känner med Er. >Ni är så duktiga så det är inte klokt.
    Att ni äntligen kom till skott, efter det ni längtat så länge efter.
    Då skall ni samla "flocken " igen på Fars Dag- Jag tackar och bugar.
    Skall bli så roligt att få se er igen. Det bliver längre frånvaro
    när ni flyttar ner. Men tänk så underbart med mail och Sms. Vi ses
    kram från mamma H

    SvaraRadera
  5. ❤️-ligt Grattis "igen" så underbart för er/Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis. Vilket härligt nytt kapitel i livet.

    SvaraRadera
  7. Vad härligt! På riktigt... Vilka sköna ord! GRATTIS än en gång :-)

    Ses snart igen, hoppas jag :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken känsla!
    Att allt liksom är klappat och klart.

    Så blir jag sjukt sugen på att dra till solen också när jag ser bilderna=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Men jisses så spännande... Har missat lite, men är det flytt helt och hållet eller ett eget "sommarhus" i Torreveija?! Min kollega har ju hus där nere som de åker till väldigt ofta.. Kostar nästan ingenting att flyga ner dit.
    Grattis till husköpet, vännen! Ser fantastiskt skönt och varmt ut där nere :)
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.