2018-02-17

Bra karl reder sig själv 😀

Vi var ju på Leroy & Merlin häromdagen som jag skrev. Det vi handlade där var spontat virke som gubben skulle ha till en liten vägg till taket som hantverkarna var och gjorde i veckan. Så det blev ett hamrande på förmiddagen, för på eftermiddagen var vi bjudna till grannarna för att äta musslor. 
Så vi gick dit vid 13.30 och fick en jättetrevlig eftermiddag med goda musslor, vitlöksbröd och vitt vin. Fick kaffe och glass också som jag missa att knäppa med mobilen.
Kvällen blev i tv-soffan med att se på  På Spåret och Skavlan.
Nu är det snart stafetten på tv sedan blir det en sväng på marknaden. Idag måste vi byta ut våra buketter på borden. Liljebuketten på altanen är 3 veckor gammal och den inne på bordet är 2 veckor. Bästa att passa på med snittbuketterna. Snart blir det för varmt och då håller dom inte en vecka ens.
Här är han i full gång.


 Bara att hugga in.

 Våra grannar som bott här sedan området byggdes.

 Rumsbuketten börjar att falla nu.

Några liljor kvar som inte slagit ut ännu.

10 kommentarer:

  1. Vi såg också "På spåret" som alltid är trevligt. Skavlan hoppade vi dock över och såg en serie i stället. Ni brukar alltid äta så gott men musslor är inte min grej.Döttrarna däremot älskar det!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  2. Musslor är himla gott :-) Kollade också "På spåret" men det gick inte så himla bra för oss, trots att jag är oerhört snäll i min bedömning av våra svar ;-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt när blommorna är fina så länge.
    Att sen bli bjuden på musslor med tillbehör är ju inte heller helt fel.
    Kram och ha en fin lördag

    SvaraRadera
  4. Musslor är inte direkt någon av mina favoriter. Men trevliga grannar som bjuder in så fint.
    Goda grannar kan man aldrig få för mycket av. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  5. Tvärt emot Libras smak, så älskar jag Musslor. Men sista tiden har vi ju fått det nere hos Er. Var ju trevligt ordnat tills jag fyllde 85 år. Så det bliver ju inte så ofta.
    Vi köpte det på Burk, din pappa och jag. Det är skönt att smaken är delad, Då bliver alla nöjda.
    Så roligt när Grannsämjan är god. kram från mamma H

    SvaraRadera
  6. Igår var en härlig dag. Perfekt för mys i solen. Idag ser inte sämre ut. ��☀️

    SvaraRadera
  7. Trevligt med trevliga grannar. Musslor är inte nåt för mej.
    Faktiskt inte skaldjur överhuvudtaget - utom de underbara
    svenska räkorna, förstås. Varför finns inte liknande nån annanstans?

    undrar Ruth i Virginia
    (där vi haft uselt snöblandat regn idag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul och bra när man har trevliga grannar. Inget slår nog svenska räkor, men jag läger räkorna jag köper här i saltat vatten innan vi ska äta dom. Tycker dom blir godare då. Här är vädret lite mulet idag, kanske kommer någon skur under dagen.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.