2020-05-10

Ibland vill man bara dra täcket över sig


Igår var en sådan dag som man bara ville skulle ta slut och att det skulle bli kväll. Både jag och gubben kände oss så jäkla elediga och rastlösa. 

Det berodde nog största delen på att vi läst om att Torrevieja ingick i de 51% av befolkningen som kan åtnjuta vissa förändringar när vi går in i  Fas 1 den 11 maj (i morgon). 

Vi kommer kunna åka bil tillsammans, gå ut när vi vill, träffa våra vänner, vissa butiker kommer att öppna igen, man kommer kunna gå till havet (men inte bada). Men vad gör det när man bara har sett det på långt håll i 8 veckor nu.

Så gårdagen kändes som en oerhörd lång transportsträcka av bara väntan. Vet inte när jag ville att en helg skulle ta slut så fort som man helt plötsligt ville nu.

Men vi kom i genom lördagen med stånk och stön och väldigt mycket tv och data tid. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Och nu är det bara ca. 14 timmar kvar på detta väntande.

Så här tråkig blev min middag igår. Inte många som vill sätta sig till bords vid en sådan bjudning.

Inte tala om efterrätten som jag bjöd på till kvällsfikat och tv:n

7 kommentarer:

  1. Jag förstår mer än väl att det frestar på humör och tålamod. Jag tycker det är väldigt frustrerande och då kan vi ändå röra oss på ett helt annat sätt. Men det är ändå som en grå blöt filt ligger över hela tillvaron.

    Kram och ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  2. Wooow! Vad härligt för er att ni äntligen ska få börja er lite mer fritt igen. Förstår att timmarna sniglar sig fram nu... Kram //Tina

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att få börja leva lite mer normalt igen. Förstår att det är svårt att vänta. Timmarna känns säkert som att dom sniglar sig fram. Men snart är ni där.
    Här har vi rörelsefrihet men ändå är inget sig likt. Jobbigt tycker jag, måste varit mycket svårare för er.
    Ha en bra Söndag nu innan det blir dags för lite mer frihet.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Härligt att de börjar öppna upp. Bara att använda sunt förnuft. Håll avstånd o tvätta händerna.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Så skönt för er att kunna komma ut mera och slippa delar av isolering. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Åhh jag förstår verkligen att ni längtar. Vi är ju fria att göra typ vad vi vill men avstår ju såklart massor. Att inte få umgås med sina nära och kära är jobbigast. Gillar efterrätten bara så du vet. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.