2020-05-03

Som sagt det var lördag


Jodå jag var uppe redan före 07.00 för att komma ut på min joggingrunda utanför området. Jag var inte ensam om att tänka motionsrunda innan solen kommit upp helt och hållet. För jag mötte joggare, cyklister, gångare och en massa hundägare på min lilla tur runtom i  närheten av vi bor. 

Jag höll mig i närheten av hemmet, fast jag kunde ha utökat min sträcka när jag motionerade. Fast inte utanför min kommungräns enligt bestämmelserna, som jag tycker är väldigt luddiga och kan tolkas på så många olika sett, enligt mig i alla fall.

Men jag såg att det var fler av motionärerna som gjorde precis likadant som mig. Körde samma sträcka fast fler gånger. Ja, och jag är ju van att snurra runt på mindre ytor så det här kändes helt fantastiskt igår att vara utanför området och se lite annat än mina grannar.

Dagen blev väldigt varm så det blev takterrasshäng för hela slanten. Men det hade varit skönt också om poolen hade varit tillgänglig, så man kunde gått och tagit sig ett dopp i mellan åt. Man är aldrig riktigt nöjd. Eller man måste få gnälla lite. Det känns lite bättre då.


En bild innan jag steg utanför vårt område.

 Vår fikonkaktus blommar som bara den nu.

 Synd att det är så pilligt och stickigt att fixa marmelad på den.

För det blir mycket frukt på den i år.

11 kommentarer:

  1. Vilken vacker kaktus och så fint den blommar!
    Man behöver helt enkelt gnälla av sig lite för att orka. Sedan kan man gå vidare igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint med blommande kaktusar :)
    Ibland är det lättare att köpa marmelad än att göra den själv..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen helt underbart att komma ut igår (och idag)! Men vi nöjde oss med promenad och fick således hålla oss inom kilometern. Men det gav oss tillgång till att promenera på strandpromenaden i alla fall :-)

    Ha ännu en härlig dag!

    SvaraRadera
  4. Skönt att kunna vidga vyerna lite. Kram.

    SvaraRadera
  5. Skönt att ha möjlighet att komma ut när man vill. Även om det fortfarande är begränsat på vissa sätt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Du är så himla duktig och jag önskar jag kunde ha samma feeling för jogging. Härliga bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så härligt att få röra sig lite mer fiare , vackra blommor /Christina

    SvaraRadera
  8. Hur kändes det, att få gå ut lite mer fritt nu? Hoppas att allt går väl nu så att ni kan få tillbaka en någorlunda vardag. Kram //Tina

    SvaraRadera
  9. Men så skönt att få utöka sina vandringar lite! Ett stort framsteg. Underbara kaktusblommor!

    Ha det bra i värmen, här har det blivit förvår igen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att kunna få röra sig på en lite större yta!
    Vad roligt att du blev inspirerad av att göra smörgåstårta! Din blev mycket finare än mina, så härliga färger!=)
    Så fint kaktusen blommar!
    Kram och tack så mycket för dina stora fina ord om min inredning! =)
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.