2020-05-21

Toppen mittiveckandag


Nu har verkligen värmen kommit hit, och igår kändes det skönt att ta en promenad ned till havet igen. Men först lite småsysslor hemma innan vi gick iväg.

Vi gick förbi Scandclinic på vägen ner till havet. Så jag gick dit för att se om jag kunde boka om min tid som jag fått på Quirón för en undersökning. Jag hade fått en bokad tid precis när Covid-19 bröt ut. Jo, jag har ett SIP-kort på vårdcentralen som ni kan läsa om här. Men jag har min dyra sjukvårdsförsäkring kvar året ut, så därför utnyttjar den.

Vi gick bort till La Zeniastranden när vi kom ner till havet och den var lika ödslig den som alla de andra. Vi gick upp till restaurangen La Mirada och tog en öl och satt där och blickade ut över havet ett bra tag.

På hemväg gick jag in på Mercadona och kollade om de fått morötter, för det fanns inte när jag handlade i tisdags. Sedan gick vi förbi ett par vänners hus och kollade så att allt stod rätt till, och det gjorde det.

Maten tog vi och åt på takterrassen och satt där ett bra tag innan vi gick ner igen. Man vill vara ute så länge som möjligt när vädret är så underbart. 

Innan vi satte oss vid tv:n så ringde sonen och vårt lilla barnbarn Amelia som bara ville säga hej till farmor och farfar och sedan lägga på. Det räcker med att hon sett oss, sedan är hon nöjd. Men när Amelia var nattad ringde M upp igen och vi pratade ett bra tag om ditten och datten innan vi sa hej då.

Det här är något som skulle ha gjort för länge sedan.

Men igår hoppade gubben upp på staketet och tog bort den trasiga kanten på markisen.

Torr flodfåra.

Och ett öde Playa La Zenia.

Smart grej som La Mirada fixat i dessa tider som är nu.

Ljummen korvsallad till middag.

Fikonen växer.

Och nya citroner på G innan alla gamla plockats av.

7 kommentarer:

  1. Underbart med värme och havet! Fint det växer hos er. Vi har också blivit lovade varmare väder. Hoppas hoppas!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen fantastiskt fint nu! Är sååå glad att vi åtminstone är i Fas 1 så vi kan komma ut i den ljuvliga solen och få gå längre hemifrån :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Underbart väder nu (hos er alltså)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt med sol och värme! Det kan vi också njuta av men inte samma temperaturer som hos er. Fikonen ser ut att komma bra och även citronerna levererar :D

    Kram och ha en fin Kristi himmelsfärdsdag!

    SvaraRadera
  5. Så fint med fikonträd. Härligt när värmen vänder åter. Kram.

    SvaraRadera
  6. Härligt med värmen den tittade även över lite till oss också idag. Kul att både få citroner och fikon. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Härligt att ni fått finväder nu och får röra er mer fritt. //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.