2020-10-06

Av en slump


Var söder över igår på jobb och det gick bra. Skulle till Fuengirola till en kund. Vi hamnade i värsta trafikstockningen när vi nästan var framme mitt inne i stan. Först tänker man olycka när det blir sådana köer. Men det var det inte, utan kunden bodde nära en skola. Så där stod polisen och stoppa trafiken både åt höger och vänster och vinkade fram någon bil i taget. Precis som det ska vara och är här i Spanien. Ordning och reda utanför skolorna. 

Eftersom vi åkt vägen neråt så många gånger nu så behövs inte gps för stora vägarna tycker chaufförerna. Vi kör oftas den snabbaste vägen hem och försöker att undvika vägtullar så gott det går. Så jag Vera kartläsare lutade mig tillbaka i stolen när resan gick hemåt och lyssnade på podden Hjältar istället.

Men när vi passerade ett ställe på vägen där man har två val, blev det fel val utav chauffören tyckte jag. Den här skulle nu bli lite längre, typ 10 minuter eller något. Men det blev också en väg som vi aldrig tidigare hade tagit. Inte jag i alla fall, men gubben trodde att han varit där ute i bushen för länge sedan, när inte Vera kartläsare var med den gången.

Helt plötsligt är vi Hollywood, "Texas Hollywood". Vi såg inga cowboy eller indianer men vi såg var de bor här 🤓. Jag blev nog lite paff av det vi såg, så några kort glömde jag att ta med mobilen. Det här låg nu i Provinsen Almeria nära Tabernas.

Gillar man cowboys och indianer är nog detta ett säkert kort för ett besök.




9 kommentarer:

  1. I bland är det bra att välja andra vägar.Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men så spännande , ibland är det bra att man kommer lite fel på vägen. Upptäcker nya ställen, det där verkar ju väldigt häftigt. //Christina

    SvaraRadera
  3. Ibland blir "fel" väg extra spännande att köra :)
    Kul att se något annat
    Kram

    SvaraRadera
  4. Trevligt med lite upptäcktsfärd. 🤗

    SvaraRadera
  5. Vad kul att hitta något så helt oväntat på vägen hem.
    Kanske bra att Vera kartläsare inte höll koll just då. Så ni fick upptäcka en ny plats. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Det är ju roligt att åka lite annorlunda vägar ibland. 10 minuter mer är ju ingen lång tid och det är skoj att se lite nytt :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Ibland stöter man på oväntade saker men nu vet ni att det finns om i fall att...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Haha, ja ibland är det bra att köra fel!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Haha...Men så otippat! Men ändå lite typiskt Spanien, eller hur?

    Kram och ha en fin dag,

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.