2020-10-04

Blandad lördag


Började med lite jobb på lördagen men inget som varade hela dagen utan helt enkelt en lagom dos. På hemväg svängde vi förbi Chatarina och tog en fika och pratade lite innan vi fortsatte till Mercadona.

Jag skulle ha en mango och avokado som skulle vara i salladen som jag skulle göra till middagen. Vi skulle ha grillad tonfisk och jag hade hittat ett recept på en god sallad till den. Men som jag ändrade lite på för det skulle vara färsk koriander i den, och det ville vi inte ha.

Vi kunde sitta och äta uppe på takterrassen för det blåste inte så himla mycket. Men när solen försvann bakom hustaken blev det lite kyligt så vi gick ner och fortsatte lördagskvällen vid tv:n.


Så gjorde jag en hittepådrink till oss.


Den blev god och vi njöt av den när vi satt vid grillen.


Mango, avokado, rödlök, små tomater, citronsaft, olivolja och saltade pumpakärnor. Garnerade med salladsblad runt salladen.



Supergott var det.

6 kommentarer:

  1. Gott med tonfisk och sallad till :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såg verkligen gott ut! Men jag tyckte att det fattades något i salladen... Koriander som är så gott :-D

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Mums! Låter som en härlig lördag...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Det såg verkligen gott ut både ätbart o drinken. Så fint du lägger upp . //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.