2020-10-02

Gå upp och pröva dina vingar


En gammal goding från 1944 😲 som jag kommer ihåg att jag sjöng med mamma när vi var ute med vår båt när jag var liten. Eller jag stämde bara in i refrängen och mamma sjöng verserna. -Ja, jag fick en riktig flashback när jag stod där och tittade ut över havet.

För igår var vi och lossade på ett ställe som vi aldrig tidigare ha lossat på. Det kändes som vi var en bra bit över molnen. Vi hade hamnat i La Herradura som ligger ett stenkast från Almuñécar som vi varit i ett antal gånger. 

Solen hade inte hunnit komma upp på himlen när vi kom dit men på tillbakavägen så gick det att stanna och ta några kort uppe från höjden.

När vi kommit en bit ner stannade gubben vid ett staket som var uppsatt på grund av ras intill vägen. Jag undrade varför vi stannade där. Därifrån ville jag inte ta några kort genom staketet. Ser du inte -sa han, och då såg jag den. Det låg en bergsget där och blickade ut över havet. Jag ville inte gå ut så den skulle bli skrämd, så det blev några kort från bilen på den.

Sedan fortsatt resan ner till Nerja som bara låg ca. 20 minuter bort och till nästa kund.


Sakta började solen stiga upp på himlen.


Det var så tjocka moln som låg ut över havet.


Nästan helt vindstilla var det.


Nu var det bara en liten bit till så skulle vi vara nere på botten igen 😦.


Men vi var bra högt upp.


Och vackert som tusan var det.


Titta där låg den och hade det bra.



8 kommentarer:

  1. Vilken utsikt :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka alldeles fantastiska bilder och vilken utsikt!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  3. Där fick du till jättefina bilder. Så vackert och t.om geten gillade utsikten. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder. Och en helt otrolig utsikt.
    Ha en bra fredag
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Bästa utsikten ju! Inte dumt att vara get ibland :)
    Trevlig och skön helg önskar jag dig...
    Kram från ett höstigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  6. Vilken utsikt! Och ja, där låg den och hade det skönt. Men det såg farligt ut!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vilka vackra bilder , vilen fantastisk utsikt . //Christina

    SvaraRadera
  8. Hej,
    I La Herradura har jag varit för där, med vidunderlig havsutsikt, hade mina släktingar från Mora ett hus med terass mot havet. Litet men superfint. Ja, verkligen vackert och lite bortglömt tror jag. Tack för fina bilder!

    Ha en superfin dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.