2020-10-29

Inte advent 😲🙄

 

Hade tänkt att svänga förbi Chinobutiken på hemväg från jobbet och köpa lite sprayfärg. Men det får bli en annan dag, för jag orkade inte helt enkelt. Sprayfärgen skulle jag ha till ett par ljuslyktor som blivit till av lufttorkad lera. Samma som jag gjort tidigare som ni kan se här.

På kvällen igår när vi hade käkat och skulle ta kvällsfikat till kortspelet, fick vi båda sådant längt efter glögg. Och vi hade såklart kvar en flaska Blossas starkvinsglögg sedan förra julen. Så istället för kaffet tog vi oss en varsin mugg med glögg och några peppisar med ost och vår egna fikonmarmelad på.

Så nu var första glöggen tagen och det är många veckor kvar till första advent. Men det finns väl inget förbud 😟 för att öppna glöggen innan första advent vad jag vet 😉. Är man glöggälskare så får man synda.




Glögg istället för kaffet fick det bli.


10 kommentarer:

  1. Är man vuxen kan man göra precis som man vill ��
    Kram

    SvaraRadera
  2. Först tänkte jag att det var en rejäl tjuvstart på julen, men sen kom jag på att vi brukade ta med glögg till majbrasan förr om åren. Så man ska väl inte kasta sten när man sitter i glashus, klart det är tillåtet med glögg och det hela året om :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Gott och mysigt. Här i höstiga Malmö blir jag t.om sugen på te och det dricker jag typ 1 g/år. Det är ju lite svalt på kvällarna hemma nu också så då får man dricka glögg. Kram

    SvaraRadera
  4. Glögg är tyvärr inte alls min grej för jag tycker det är för sött. Husse däremot tycker det är så gott.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  5. Åhhh, va gott! Jag älskar glögg och tror jag har en flaska kvar jag också. Tackar för tipset, det blir en mugg glögg i morgon!

    Kramar från Eva.Mari

    SvaraRadera
  6. Va fan. När suget kommer tar man det som skåpet bjuder på.
    GOD JUL på er.😜🥰🥰😜

    SvaraRadera
  7. Hihi ja gillar man glögg får man synda året om :) Den värmer gott! Regnet öser ner här och det är kolmörkt vid 5 tiden...usch. Kanske lite glögg kan muntra upp tillvaron lite!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Det gjorde ni alldeles rätt i! Vi har årets blossa och även en flaska blossas vinglögg. Blir sugen jag med. Stämmer det att ni har fått utegångsförbud efter kl.21:00 fram till maj i Spanien? Covidskiten ligger som en tung blöt yllefilt över våra axlar. Nä, nu blev jag sugen på glögg! Tar nog en mugg idag!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. från klockan 23.00 - 06.00 är det utegångsförbud tills vidare som jag förstått. Man blir lite snurr på vad som gäller och inte gäller. Men om det ska gälla fram till maj vet jag inte.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.