2020-10-09

Bästa stället i stada

 

Hade fått ett tips från dottern på en liten krog i Palma som vi testade i onsdagskväll. Och vilket fantastiskt litet mysigt ställe det var. 

Så jag kommer föra denna rekommendation vidare till er som tänker besöka Mallorca.

Inte det billigaste stället men det mysigaste och trevligaste vi har varit på någon gång, tyckte både gubben och jag.

Stället heter Toque De Queda och ligger nära La Rambla.


Krogen ligger på en liten (vet att det finns många🙄)  gata inne i Palma.


Vår utsikt från vårt bord var upp mot en vacker gränd åt ena hållet. 


Åt andra hållet var det mot gatan. Ett dukat bord för väntande gäster.


Tunt hyvlad zucchini med nötter, senap, vinägrett och parmesan.


En god skinka med massor av ost.


Friterade pumpablommor med ricottaost och sardeller.


Så en massa goda korvar och skinka.



Vi avslutade med att dela på en tiramisu och en varsin carajillo till.


8 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt att få tips om en bra restaurang. Maten såg verkligen fantastisk ut och ibland är det så att man får vad man betalar för.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt. Tack för tipset. Det sparar jag tills jag kommer till Mallis igen.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Bra att ha lite rekomendationer när man åker till ett nytt ställe.
    Maten såg verkligen smarrig ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt ställe. Och maten såg jättefin ut.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tapas. Härligt! 👍

    SvaraRadera
  6. Vilket fint ställe och maten såg verkligen delikat ut :-)

    Ha en fin start på helgen!

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen jättemysigt ut! Och maten... mmmm där hade jag kunnat stämma in ;)
    Har läst ikapp igen här! Måste liksom göra det, vill inte missa något från er trevliga tillvaro :)
    Tonfisken och salladen till ser hur god ut som helst! Så gott att grilla tonfisk ju! Och chévre med rödbetor...mums, brukar ha det i sallad med valnötter och något slags salladsblad. Jättegott!
    Ja, tänk om alla flygresor bara var en timme lång, då skulle jag kunna resa över hela världen när pandemin är över ,) Gillar inte att sitta måååånga timmar instängd...
    Min man har två delägarkolleger som har hus i Fuengirola och Nerja, men det har jag nog nämnt förut ;)
    Fattar att det är svårt att få en helhetsbild på nya bågar med munskyddet på! Men det går ju åt väldigt lite läppstift om man måste bära munskydd ;) ;) Hoppas du blir nöjd med dem!
    Ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  8. Åhhhh så mysigt! Ja tänk att bara sitta där och mumsa på något gott en ljummen höstkväll...
    Nu blir det filt i soffhörnet och knäckebrödsmacka med ost :) Gott det med!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.