2020-10-23

Ny maskin


Och inte vilken maskin som helst utan en symaskin och en Singer dessutom. En Singer hade min mamma vet jag, som hon sydde det mesta på som skulle sys. Min förra symaskin var visst en Brother ser man här 

Men den gav jag till Johanna, sonens flickvän när vi flyttade till Spanien. Vad skulle jag med en symaskin här i Spanien 🙄😉, jag skulle väl aldrig mera sy något. -Ja i alla fall inte på en symaskin. Så gick mina tankar.

Men har nu upptäckt att det skulle kanske vara bra att ha en symaskin ibland när man ska sy och inte bara fästa till något litet som pajat.

Som nu när jag äntligen fått dit de nya bambuhandtagen på min virkade väska. Då ska fodret i och det måste sys ihop på båda långsidorna innan det fästes i väskan.

Visst kunde jag suttit och gjort detta för hand 😓 men fy så trist. Och just därför har projektet legat nere igen.

Men min snälla gubbe googlade och hittade en symaskin på Alcampo, och igår åkte vi och köpte den.

Men igår kväll orkade jag inte öppna förpackningen ens utan det får bli i helgen som jag ger mig på detta.



Raksöm och sicksack räcker gott för sådant som jag tänker ha symaskinen till.

10 kommentarer:

  1. Min symaskin var också en Brother men när den gick sönder köpte jag ingen ny. Tänkte att det inte behövdes... Numera kan jag dock känna att en symaskin vore bra att ha igen. Grattis till din singer. Hoppas ni ska vara kreativa tillsammans.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  2. Grattis
    Nu kanske vi kan ha en syjunta��
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag förstår att du som är så kreativ kan vilja ha en symaskin.
    Nu får man kanske snart se den färdiga väskan också, sa nyfiken i en strut haha
    Trevlig helg
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Grattis till den nya maskinen! :-)
    Jag tjatade och tjatade om att min symaskin skulle med när vi flyttade till Spanien och med kom den. Sen den kom ned tillsammans med oss i bilen den 11/9-2006 så har jag sytt en (EN!) söm med den. Undrar om jag ens kommer ihåg hur man trär den? ;-)

    Ha en fin fredag!
    PS: Jag syr (lappar och lagar) en hel del ändå, fast för hand :-)

    SvaraRadera
  5. Det är bra med vänner som har symaskin. 😉

    SvaraRadera
  6. Så klokt att köpa en symaskin. Du kommer säkert att sy mer än fodret i väskan! Räcker väl med raksöm och sicksack. (Om man inte vill sy knapphål förstås!)

    Kramar från Eva-Mari som kör en Husqvarna modell 2000, köpt på avbetalning 1964! Still going strong!!

    SvaraRadera
  7. Det är väl klart att du ska ha en symaskin, du som är så kreativ och skapar så mycket!
    Bra gjort av snälla gubben att se till att du slipper sy för hand :)
    Grattis till köpet och hoppas du får mycket glädje av den!
    Trevlig helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  8. Ungefär en sådan som jag skulle vilja ha. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Syglädje! Nu är det bara att gasa och sy :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  10. Så roligt med en ny symaskin. Hoppas du får mycket användning för den.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.