2021-06-24

Inte dags ännu

 

Tog en morgonrunda innan solen riktigt kommit upp ordentligt på himlen. Ökade på den lite till för att klippa milen. Men när jag var tillbaka hemma igen så stod sträckan på 9,92  😒. Så det blir till att utöka sträckan lite till nästa gång.

Vi åt frukost, såg på nyheterna på tv:n, klippte ett avsnitt på serien vi ser, duschade, gjorde ett blogginlägg innan vi åkte iväg med pärlan.

Vi kollade till några vänners blommor så de inte kolat vippen i värmen nu. Sedan gjorde vi en utvändig tvätt på pärlan efter sandregnet, för hon såg inte fin ut. 

Hemma igen tog vi hand om våra egna växter i vår trädgård. Jag tog lite ryggläge med min bok innan jag hjälpte gubben med vattningen på takterrassen.

Klockan rusar iväg som vanligt. Men vi hann att äta på altanen, innan vi bänkade oss framför tv:n för att se Sverige-Polen som Sverige vann med 3-2.


De växer så det knakar våra fikon.


Hela trädet är fullt.



Äta dem som de är eller ha dem i matlagningen.


8 kommentarer:

  1. Oj vad dom frodas fikonen! Blir ju en helt suverän skörd där :-)
    Vi är sååå glada att vi har garage till bilen! Speciellt när sandregnen slår till...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir många i år med.
      Garage skulle inte vara så dumt alls.
      Ha en fin dag du med.

      Radera
  2. Wow! Fikonen. Underbart. Kram

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en rejäl fikonplanta det där och så många frukter. Undrar om jag kommer att få några på min...
    Skönt att få bilen tvättad efter sandregnet. Kan inte vara nyttigt för lacken annars.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har blivit ett stort träd av vår lilla planta.
      Både sand, salt och solen sliter på lacken här.
      Fin torsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Så vackra de är, fikonen! Så perfekta.

    Ha en fin midsommarhelg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Fikonmarmelad som är så gott.
    Snart kan du göra det själv.
    Roligt att allt växer och frodas så hos er. Det blir fina skördar.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.