2021-06-15

Vi åkte till havet

 

Det blev en tur till havet igår och det var verkligen skönt. Känna havsvinden och lyssna till vågorna och doppa kroppen när man blev varm.

På hemväg körde vi ner vid La Marina och tog oss en varsin tostada con tomate och en öl. Satt där ett bra tag innan vi åkte hemåt.

Tog svängen förbi Chinoaffären för att köpa kuvert så vi kan skicka hem tröjorna som jag gjort till barn och barnbarn.

Hemma blev det en koll i kyl och frys vad det fanns att få ihop en snabb middag på. Jag hittade fryst spenat så det fick bli något utav den med pasta till.

Vi hann att spela ett parti kort och fika ute på altanen innan vi bänkade oss i soffan för fotbollsmatchen Sverige - Spanien. Det var väl ingen höjdare till match men vi höll nollan i alla.



Vi tänkte om vi genade över naturreservatet i El Pinet skulle vi komma snabbare till havet. Men det var ingen genväg alls. Så vi vände innan vi gått för långt på stigen.


Och sedan tog vi den vanliga vägen och kom fram.


Vi tog vår macka och öl på baren Llit D`Lleó nere i La Marina.


Tostada con tomate.


Sedan tog jag en cortado och bad om ett glas med is. Så jag kunde göra en iskaffe.



Gjorde en röra på den frysta spenaten, några sparris, min egen odlade purjo 😀, vitlök och en sked pesto. När pastan var klar vände jag ner den i röran. Serverade med smulad fetaost och riven parmesan på topp.



10 kommentarer:

  1. Underbart med en tripp till havet. Genvägar är inte alltid just genvägar.... Håller med om att matchen mot Spanien var sådär att titta på. Jag förväntade mig fler mål så jag är väldigt glad över att Sverige höll nollan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var samma tänk här om matchen. Så det var skönt att de kunde hålla nollan.

      Radera
  2. Du är verkligen fenomenal på att trolla fram goda middagar på det som finns i kylskåpet.
    Jag såg lite på matchen men spanade mest efter sonen som satt i publiken. Tyvärr såg vi inte honom.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, inte lätt att hitta någon i publiken även om det inte är fullsatt.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Jag tittar inte på fotbollen. Men det är så klart att jag håller tummarna för Sverige ändå.
    Pasta är väl tacksamt att laga. Går att blanda med nästan vad som helst. Blir snabbt färdigt.
    Och smakar alltid gott. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att kolla på fotboll. Spelade själv när jag var ung.
      Pasta är superduper.
      Kram

      Radera
  4. Det gjorde ni rätt i som åkte till havet! Du skulle kunna öppna en liten restaurang - Taverna Mama'C. Din mat är läcker för både ögat och gommen!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske man skulle ha tänkt på i ungdomens dagar 😉.
      Kram

      Radera
  5. Vilken trevlig utflykt det blev :-)
    Sverige hade verkligen tur att målisen var så skicklig så dom lyckades hålla nollan.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var jätteduktigt vår målvakt.
      Fin dag till dig med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.