2021-06-20

Sent = 👎

 

Man börjar bli för gammal för sena kvällar och nätter. Kroppen vill helt enkelt inte starta upp dagen efter (eller samma dag) när det blir sent. Men det är inte varje helg som detta händer, och då kan man faktiskt beska med det. Även om jag hatar att nästan bli som en zombie.

Så igår när jag äntligen gick upp och tänkte ta tag i frukosten, kände jag bara näääääääää jag orkar inte. Utan jag går till marknaden och köper churros istället. Så jag gjorde mig i ordning och gick ner till marknaden.

Klockan var vid 10.00 och det var redan en massa folk där, och det berodde nog på det molniga vädret. Ingen som ligger på stranden då.

Hemma igen med vår frukostpåse schasade jag upp gubben och vi satte oss på altanen och åt vår enkla frukost. Drack mina koppar kaffe också innan jag gjorde mig i ordning igen för att gå marknadsrundan helt och hållet.

Jag hade sett klatschiga skosnören där sist i ett stånd som jag såklart inte handlade då. Men det tänkte jag göra nu. Så jag knallade iväg i det kvalmiga vädret och svetten rann längs med ryggraden.

Jag letade upp ståndet som jag sett skosnörena i sist och fick se att de fanns inga skosnören där. Jag kollade om de lagt dem någon annan stans, men jag såg inga. Så jag googlade efter vad skosnören heter på spanska (cordones de zapatos) och frågade en av dem i ståndet. Han kollade på mig och skakade på huvudet.

Det är vid sådana här tillfällen man skulle vilja kunna flytande spanska. Då kunde jag ha sagt att jag sett färgglada skosnören där tidigare. Och han kunde ha svarat, att jag måste ha misstagit mig förmodligen. För det kunde inte ha varit i detta ståndet jag hade sett mina skosnören förra gången, för de har inga. 

Skit samma, jag tröttnade och gick hem utan några skosnören till min besvikelse. Men Chinabutiken finns så jag får gå dit och hitta några färgglada till mina skor en annan dag.

När jag kom hem tog jag och gubben och gick ner till poolen för ett dopp. för det behövdes verkligen i detta klibbiga väder. Vi var ensamma även denna gången och det är så skönt.

Hem och duscha av sig och fixa till något att äta och sedan göra sig redo för soffhäng och EM-fotbollen på tv:n. 

Ja det blev inte så mycket mer av lördagen utan det blev sängen när ögonlocken började att falla och John Blund strödde sitt sömnpulver över en.


Var kö som vanligt vid churrosvagnen.


Vilken frukost.


Finns mycket fint på marknaden nu. Men jag var ute efter skosnören. Prova kläder hade jag inte orkat.


Snabbpizza på resterna från gårdagens grill.


Ost är gott.


Fanns även sallad kvar sedan gårdagen.


Portugal - Tyskland var första matchen vi kollade på.



Sedan kom det lite regn i alla fall. Och inte vicket regn som helst, utan sandregn var det.

16 kommentarer:

  1. Det gäller att slå till direkt när man ser nåt man vill ha, annars kan det skita sig - det har jag också bittert erfarit flera gånger. Hoppas du hittar dina snören, kanske finns dom på plats nästa gång?

    Sandregnet är ett otyg. Anders spolade vår terrass nu på morgonen, och vi är väldigt glada att vi har garage till bilen för oj vad prickiga alla nere på gatan är!

    Ha en skön söndag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi ska ut och städa staket och altanen snart. Bilen den får vi ta en annan dag.
      Fin söndag till er med.

      Radera
  2. Så snopet med skosnörena men förhoppningsvis så hittar du dem någon annanstans. Tyvärr är jag vis av skadan och har lärt mig att ibland är det bäst att slå till direkt.

    Kram och god söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka tänka så i fortsättningen.
      Fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Hittar du inga färgglada skosnören så kan du kanske färga själv? Du brukar ju färga kläder. Hoppas att ni har vilat ikapp nu. 😴

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst kan jag göra det. Men det var lite glittertrådar i dessa som jag såg.
      Idag är ordningen återställd igen.

      Radera
  4. Churros, så gott!
    Chino butikerna har säkert något bra, de verkar ha allt, tycker jag. Gillar dessa butiker.
    Jag gillar lite festande, men inte för mycket, och föredrar sen eftermiddag till tidig kväll.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i Chinobutikerna finns det allt.
      Samma här, men ibland glömmer man bort det.
      Ha en fin söndag

      Radera
  5. Sena nätter och söta blandade drinkar är ingen bra kombo. Det brukar knoppen och kroppen inte må så bra av. För att inte tala om alla extra kalorier.😅 nästa vända till marknaden hittar du säkert dina fina skosnören och kanske tom en ny fin klänning vem vet....
    Ha en jättefin dag.
    Marie USA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så många söta drinkar blev det inte men dricka intog även efter tolvslaget, och det är inte bra för mig.
      Vi får hoppas jag hittar mina skosnören. För problem att hitta något i klädväg har jag inte.
      En fin måndag till dig med

      Radera
  6. Näe sena nätter och glam orkar man inte med längre :) Tyvärr...
    Skön frukost blev det i alla fall! Värmen är galen här också! Ja skönt om man bara sitter helt stilla men när gör man det???
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr, åldern tar ut sin rätt 😏.
      Frullen var det inget fel på 😁
      Sitta still, det ordet finns visst inte hos oss 😉
      Kram

      Radera
  7. Sena nätter tar på krafterna...kram

    SvaraRadera
  8. Känner igen mig! Jag tål inte att blanda vin och drinkar. Kul när festen slår till men det är inte värt det dagen efter. Nästa gång kommer jag vara chauffören😇

    Bakis och komplicerad kommunikation är ingen bra kombo😂 Tur det finns roliga skosnören på nätet!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. När ska man lära sig detta 🤔🙄 då????? Aldrig förmodligen, för jag kan inte skylla på att jag inte är så gammal för att veta.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.