2022-06-08

Jakten på Flamencoskor

 

Vi tog en 11-fika med Carolin, Fredrik, Therése och lilla Elian på takterrassen hos oss. De kom förbi för att hämta lite blommor som gubben drivit upp och ville bli av med nu. Så han kan sätta nya små skott av olika slag och driva upp.

När de gick hem så tag jag tag i dagens projekt som var att leta klackskor till vårt barnbarn Ellen som snart fyller 5 år. 

Jag gick bort till Chinobutiken i La Zenia området, för där har jag hittat skorna tidigare. Men den här gången var det inte lätt alls att hitta rätt storlek. Jag hittade ett par i rätt storlek, men tyvärr så var de helt svarta och det går inte hem hos lilltösen.

Så jag traskade hemåt igen och tänkte på att gubben kunde skjutsa mig ner till Chinobutiken i Punta Prima när jag kom hem. För där har jag också sett att de har dessa Flamencoskor.

Men när jag kom hem så satt gubben och väntade på ett paket som vi missade dagen innan. Så han ville inte ge sig iväg någonstans just då.

Så jag tog mig bara en liten vätskepaus hemma och sedan tog jag på mig skorna igen och gick iväg till nästa butik och hoppades på bättre tur.

Det var väldigt dåligt med prickar på skorna i just denna storlek där också. Men jag rev och slet i varenda kartong som stod felvänd i skohyllan. Och till slut så hittade jag ett par röda med svarta prickar på och i rätt storlek med.

Lycklig och nöjd med min påse i handen gick jag tillbaka hem för att börja med middagen till gubben och mig. För nu kände jag att jag började bli väldigt hungrig efter allt knatande fram och tillbaka i vår lilla by.

Men skam den som ger sig. Nu är presenterna klara till Ellen och bara att slå in och stoppa ner i en kartong och skicka hem till Sverige. Slutet gott allting gott.


Bort mot La Zenia och Chinobutiken.


Typiskt spanskt detta. Man startar upp ett jobb och börjar att schakta och bygga lite smått. Sedan blir det stagnation på bygget och det växer igen.


Nerium oleander växer överallt.


Sedan har vi alla ståtliga palmer.


Hemma igen efter första skorundan.


Lite vatten och sedan gav jag mig iväg på skorunda nr.2.


Bouganville finns i var och varannan trädgård här.


Sedan skymtade jag mitt nästa stopp, Moda City.


Benjaminfikus som är stora ståtliga träd här. I Sverige hade vi den som krukväxt.



Nu väntar de på att bli inslagna och skickade till Sverige.

13 kommentarer:

  1. Vad bra att du är envis så du hittade skorna till slut :-)

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bra att vara det.
      Detsamma till er.

      Radera
  2. Ingen dålig Benjaminsfikus. Så söta skor, nyckelpiga 🐞. Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de är maffiga fikusträd.
      Ja det är de nästan som.

      Radera
  3. Det är så man kan göra när tid finns och det är ju fantastiskt. Kram och tack för kaffet och växterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva för titten. Och gubben är glad att han blev av med sina projekt.
      Kram

      Radera
  4. Har inte den ena affären, går man till nästa. Finns ju endel att välja mellan ;)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är bra 👍😁.
      Kram

      Radera
  5. Så fina skor och så skönt att det löste sig. Skam den som ger sig helt enkelt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon älskar dessa skor och det är 3:de paret hon får nu.
      Kram

      Radera
  6. Men åhhh vilka fina små skor! Sååå söta :-) Kram //Tina

    SvaraRadera
  7. Så söta små skor! Bra jobbat med att hitta dem. Jag minns Feria i Jerez de la Frontera när vi bodde i Spanien. Vi hade alla Flamencoklänningar på oss :-) Så kul. Jag har också en IIadro med två Sevillana dansande kvinnor som jag köpte där.
    Älskar dina bilder med alla växter i Spanien. Det är precis så jag vill ha det. En massa härliga växter, blommor och citrus. Inte vinter i 7 månader om året :-) Snart....
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.