2022-06-29

Mycket broderigarn blir det

 

När jag börjar att pyssla med något så blir det oftast inte bara en sak av det jag tänkt göra. Utan tycker jag det är skoj (som jag oftast tycker) när jag pysslar, så blir det fler än en grej av det jag gör. 

Och nu tycker jag det var kul att gör örhängen i broderigarn, så jag gick till Chinobutiken och köpte några fler färger. Jag gick förbi den nya paddelbanorna som de håller på att bygga nere i Citrus Center. Kan inte vara kul att bo där när banorna blir klara. Höra en massa bolldunk från morgon och till kväll, eka mellan husen.

När jag kom hem igen gick gubben och jag upp till Waldemars och tog oss en öl och titta på lite folk. Vi fick sällskap av Ulrika och Mats som kom och tog sin lunch där innan jobbet kallade igen.

När vi kom hem där ifrån började jag med våran mat och sedan satt vi på altanen och käkade och spelade lite kort. Efter kortspelet satte jag igång och pysslade och lyssnade på P3 Dokumentär samtidigt tills det blev kväll och dags att stänga dörren och säga god natt. 


Det byggs för fullt.


De söker personal till Chinobutik. Kanske även någon som kan skriva snygga skyltar 🙊 också.


Först var det tomt men stolarna fylldes på av lunchgäster rätt fort.


Nu är det inte grönt längre på vår allmänning utanför oss.



Köttbullar med egen potatis till.


Nya örhängen.

8 kommentarer:

  1. Lite mer regn skulle vara ganska trevligt nu :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska det komma mängder om det ska bli grönt igen. Men en skvätt regn om natten gör ingenting.
      Kram

      Radera
  2. Ja värmen fortsätter...ja synd att klaga egentligen men värmen i Sverige kan vara ack så kladdig när den väl är här och ingen AC på nätterna du vet. Snygga örhängen också!!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är rätt klibbigt varmt här med.
      Vi är inga AC-människor jag och gubben 🙄, utan vi sover med vidöppet fönster och takfläkten på, på nätterna 🙊🙈😁.
      Tack, och sommarkram till dig med.

      Radera
  3. Men så fina örhängen. Kul att pyssla ju. För flera år sedan hade jag en egen webshop där jag sålde mina egendesignade smycken. :-)

    SvaraRadera
  4. Padel hörs en del ja men det ligger ju i tiden och blir mer och mer populärt.
    Så fina örhängen och jag kan tänka mig att det är inspirerande att testa att göra olika varianter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt populärt just nu.
      Ja det är skoj att prova på lite olika.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.