2022-06-14

Veckans första dag

 

Stack iväg på min morgonrunda innan frukosten, och som vanligt hade inte solen riktigt hunnit kommit upp när jag stack iväg på den. När jag var tillbaka fixade jag i ordning frukosten med en gång, för gubben skulle iväg efter 09.00 tiden.

När gubben var hemma igen så tog jag mig en lite promenad bort till Chinobutiken närmast La Zenia för att handla några saker. Sedan gick jag ner till Mercadona och handlade några saker där med innan jag gick hem igen.

Men nog tusan fick jag början till skavsår uppe på fötterna av mina gamla slip-in-skor igen. Så jag handlade faktiskt plåster på Mercadona som jag satte fast på fötterna. Men när det är den här värmen sitter de inte fast så värst länge, där man tryckt dit dem.

Gubben styrde med blommorna och jag satt och virkade i skuggan uppe på takterrassen på eftermiddagen. Och helt plötsligt hade klockan blivit kväll igen. Så vi gick ner och jag styrde till en middag till oss. Sedan satt vi på altanen tills mörkret kom och gick in och såg de sista avsnitten vi hade kvar av Peaky Blinders.


Hon stod även där i fredags och gjorde sin morgonyoga när jag sprang förbi.


Spagetti kvar från annan middag. Kokt skinka som var tvungen att ätas upp. Lite skrumpna körsbärstomater. En burk ärtor och lite gröna oliver. En äggstanning på det med pesto i. Avslutades med ost på toppen.


Klart för att ätas.


Fick 3 st. pocket av grannen.



Sedan hade man en extra lampa en stund i sovrummet när man gick och lade sig.

12 kommentarer:

  1. Åh, skavsår är verkligen "baksidan" med sommar. Jag har alltid haft lätt för att få skavsår, på häl eller uppe på stortå t ex. Inte kul! Ha en fin tisdag! Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte kul alls. Men det är smällar man får ta i värmen ☹.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Skavsår är inte kul :)
    Kram A

    SvaraRadera
  3. Harlan Coben är just nu favoritförfattare. Ofta både spännande och rolig. Ha det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, tack för tipset vilken jag ska börja med.
      Kram

      Radera
  4. Dagarna verkligen rusar förbi i ilfart...

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  5. Dagarna har verkligen en tendens till att springa förbi snabbare än snabbt.
    När det är varmt är det svårt att får plåster att sitta tycker jag.

    Önskar en god tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har de verkligen.
      Håller med dig fullständigt.
      Ha en bra tisdag du med.
      Kram

      Radera
  6. Tiden går så otroligt snabbt. Måndag och fredag, hela tiden, så känns det. Din mat ser så god ut, blir hungrig. Vi har ju fuktigt och hett här där jag bor också. KAN rekommendera BSN Medical BEI076168 Leukotape P Sports Tape. Det är det bästa jag ngnsin haft för skavsår. OCH det sitter där det sitter. Upptäckte detta på en vandringssida och jag är inte besviken. Köpt via Amazon. Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Ja, den gör ju det.
    Tack för ditt tips, ska kolla på Amazon
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.