2022-06-02

1 Juni

 

Det var ju onsdag igår, så då var det en löprunda på morgonen innan frukost. Efter duschen hängde jag en maskin tvätt på takterrassen. Gick sedan ner och satte mig på altanen och fäste trådar på mormorsrutorna som jag virkat nu.

Vi väntade på ett paket från Amazon som skulle komma under dagen. Man får aldrig någon specifik tid av dem. Men man kan följa vart bilen är någonstans, om man nu vill det. Paket kom vid 14.00 tiden och då satt vi inne hos grannen och fikade.

Vi hade lovat att hjälpa dem att sortera kanalerna på deras tv. Så de inte behöver leta efter kanalen de söker utan göra en lista just på de man oftast tittar på. Men nu var det inte lika enkelt som det var på vår tv, så vi avstod att börja fippla med deras kanaler. Det går ju inte på 10 minuter när man börjar med något sådant. Och vi ville inte röra till det för dem. De visste vilka siffror deras kanaler låg på nu. Så de kunde fortsätta att bläddra till dem.

När vi lämnat in paketet hos oss tog vi pärlan och åkte och kollade till några blommor hos vänner. Och på hemväg körde vi in på Blomchinobutiken och lämnade pärlan till biltvätten, som har ett hörn på deras parkering. Konstaterade att de höjt priserna när vi skulle betala. Så, så jättebilligt är det inte längre där heller. Nu kostade en enkel tvätt 15€ mot 10€ för ett tag sedan.

På kvällen kollade vi på ett avsnitt av serien Fartblinda som kommit ut på C More och sedan på Udda veckor som går på Kanal 5.


Bra start på Juni månad.


Härligt att se solen stiga upp över hustaken.


Så glad och tacksam för vårt fikonträd som levererar en massa fikon varje år.


Roligt att virka men skittråkigt att fästa trådar.



Snart klar att köra hemåt i.

12 kommentarer:

  1. Det är just därför som vi föredrar lucköppning istället för hemleverans när vi beställer från Amazon - man slipper husarresten.
    Ha en härlig torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det bästa. Måste kolla upp detta när det är dags för ett nytt köp därifrån.
      Ha en fin torsdag ni med

      Radera
  2. Är en enkel tvätt inkl insidan av bilen?
    Kram A

    SvaraRadera
  3. Härlig start på dagen! Fartblinda är så bra, såg första säsongen också. När jag var barn åt jag alltid torkade fikon vid jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är toppen att starta upp den så.
      Verkligen bra tycker jag med.
      Torkade fikon är gott det med, och det köper jag i affären. Men färska är snäppet bättre.

      Radera
  4. En bra start på morgonen igen.
    Även hos er blir det dyrare men biltvätten kostar nog nästan det tredubbla här...

    Önskar en bra torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan 😲, en handtvätt?. Då är det ju billigt fortfarande här då med svenska ögon sett.
      En fortsatt fin torsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  5. Här på den lokala macken tar de 600 kr för en heltvätt, insidan o utsidan. Lyxigt men skönt! Skulle tro att Södebergs inne i stan tar minst det dubbla. Bra pris i Spanien. Älskar mormorsrutor! KRAM Anna / Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då är det verkligen billigt här i Spanien att tvätta bilen 🙉🙊.
      De är väldigt skoj att virka dem med.
      Kram

      Radera
  6. Här lämnar bara Amazon på trappan utanför, funkar bra. De skickar ett medd och bild att de lämnat och sen drar de. För det är trist att vänta på leverans som du fick göra. BRA början för dig på juni med din prommis. Härligt. Kan inte säga att juni börjat lika bra för mig vad gäller den aspekten, hehe. Tror att en biltvätt här gå på runt 15 dollar, TROR det. Men det är nog ungefär som hos dig. Ska kolla nästa gång vi tar en. Underbart ljus i dina bilder! Ha en fin och bra helg nu och kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gör de visst i Sverige med när de lämnar paket har jag hört från våra barn.
      Ja, det blev en bra start för mig.
      Önskar dig detsamma med heögen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.