2022-06-18

Skaldjur är bra gott

 

Vi åkte bort till La Zenia för vi skulle handla briketter och kol till grillen på Alcampo. Massor av folk som vanligt på köpcentret. Men vi gjorde det vi skulle och åkte därifrån direkt till Mercadona och gjorde vår veckohandling.

Senare på eftermiddagen gick vi upp på takterrassen och var sedan kvar där tills det blev kväller. Vi tog 2 avsnitt på vår serie som vi börjat att se på "Billy the kid". Den handlar om Billy the kids barndom och uppväxt.


Väldigt konstigt dis på himlen fast solen kommit upp när jag kom ner till vattnet på min morgonrunda.


Det fanns färsk hummer att köpa borta på Alcampo. Priset var 10,90 € st. Även om hummer är gott så vill jag ha dem färdigkokta.


Lite småplock till fredagsdrinken.



Det blev snabbfrästa räkor på grillen framåt kvällen.

16 kommentarer:

  1. Gillar hummer men gillar inte när dom säljs levande på det viset
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag arbetade i en stor livsmedelsbutik i min ungdom. Där kokades hummer ibland och då fanns bara en kokplatta och det var i personalmatsalen. Även om det användes en rejäl kastrull och vattnet stormkokade så svär jag på att humrana skrek när de slängdes i. Såklart dog de direkt men jag glömmer aldrig det svaga skriket.
    Jag skulle gärna sitta vid ditt bord. Du/ni har så mycket gott på tallrikarna för jämnan!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch ja, ryser bara jag läser detta.
      Tack, snälla du.
      Kram

      Radera
  3. Hummer är gott men färsk är det inte tal om att köpa. Det går bara inte så jag avstår.
    Nu gick det ingen nöd på er för räkor är minst lika gott tycker jag.

    Önskar en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, räkor är hur gott som helst det med.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  4. Ja skaldjur är väldans gott. Ha en skön helg! Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Jag har aldrig ätit hummer, vet inte om jag vill testa heller. Känns så grymt att koka dom levande. Men jag har nog lite dubbelmoral för räkor äter jag gärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter räkor med, men jag kokar de inte utan köper dem färdigkokta när vi ska äta räkor.

      Radera
  6. Jag älskar skaldjur i alla dess former! Tyvärr en dyr lyx med dessa priser som råder just nu...
    Härliga bilder och jag önskar dig en skön och solig helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte hur mycket det kostar i Sverige nu med skaldjur. 1 kilo räkor här kostar 9,90€.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  7. Skaldjur är alltid gott! Kram och trevlig lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, håller med.
      Trevlig lördag till er med.

      Radera
  8. Skaldjur är det bästa som finns! Nu har vi sol och +22! Blir vinkokta musslor nere vid Sjöstugan ikväll! Alltid så festligt o gott på er terrass! Fin lördagskväll till dig! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det.
      Här är det nu 33 grader i skuggan.
      Åt musslor idag när vi tog några tapas. Det är inte fel alls.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.