2022-06-12

Trevlig lördag

 

Jag tog svängen genom marknaden och gubben gick en annan väg för att vattna blommorna hos vänner. Sedan möttes vi upp och gick tillsammans till An Sibin och tog en marknadsöl. Annica, Christer, Carolin och Fredrik satt där i en lounge och det fanns plats för oss med.

När vi kom hem vattnade gubben våra träd på takterrassen. Citron, fikon och aprikosträdet slukar vatten i värmen nu. 

Vi grillade lite senare och spelade lite Skip-Bo innan vi tog kväll och gick ner och såg på tv:n.


En iskall öl i solgasset är inte fel alls.


Middagstallriken.


Länge sedan vi satt på taket och spelade.


Snart kommer det vara vackra blommor på denna hibiskus. Tror det är en Prakthibiskus. Blommorna är som fint silkespapper och inte lik en vanlig hibiskusblomma. Just nu är det över 50 knopp på den. 


Ellen och Axel har åkt tåg till Köpenhamn och varit på Tivoli den här helgen.



Och Amelia och Elvis hade varit och hälsat på hos Bamse i Bamselandet på Kolmården.

6 kommentarer:

  1. Snart ska jag spela mycket Skipbo när jag är med min dotter i 🇸🇪.
    Så härligt för barnbarnen när det är sommar och en massa roligheter. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ett spel man aldrig tröttnar på.
    Ja, det är kul för de små gullungarna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett kul spel som periodvis spelas en del här.
    En bra dag fick ni och barnbarnen kan säkert inte klaga på helgen heller!

    Önskar en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj.
      Nej, vi har inget att klaga på.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  4. Min gubbe har också varit ute och vattnat alla blommor och rabatter. Smarrig tallrik med grillat. Här blev det sill och potatis! Mysigt dina barnbarn har det. KRAM Anna / Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte ätit sill och potatis ännu i år.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.