2022-06-22

Vår tisdag

 

Vaknade till en gråmulen dag och en väldigt kvalmig sådan. Kändes som det var åska i luften.Vi käkade frukost och hade lite datorhäng innan vi startade upp dagen.

Vi åkte iväg och uträttade lite ärenden för gubben skulle ha lite grejer till växterna och trädgården. Vi åkte först till en Chinobutik och sedan vidare till trädgårdshandeln.

Gubben hittade vad han skulle och jag hittade också grejer som egentligen inte fanns med på inköpslistan. Det är svårt det där att gå in i en Chinobutik och komma ut tomhänt, tycker jag 🙄.

Eftermiddagen for iväg med en svindlande fart och snart så var det kväll igen, och då kom regnet och åskan. Det regnade inte så jättemycket. Men de fanns pölar kvar på gatorna i morse när jag tog min runda.

Vi började att se en ny Brittisk miniserie igår med på Svt-play. "I min dotters namn" Vi tog 2 avsnitt på raken. 


Inte ett dugg svår att hitta något i dessa affärer.


Inte i denna affär heller för den delen. Men igår var det inte växter gubben var ute efter.


Det här hittade jag i Chinobutiken. Ska försöka göra ett par örhängen. Ja vi får se om jag lyckas.


Trodde inte det skulle finnas någon potatis i storkrukan där vi petatat ner några potäter för länge sedan, men det gjorde det.


Vitlöken hade vissnat ner och det var dags att plocka upp den. De var lika små som förra gången. Men det är god smak på den.


Vår lilla trädgård.



Så kom det lite regn på kvällen.


När en kropp hittas i Dublin står kriminalkommissarie Colette som närmast anhörig. Det visar sig vara hennes dotter, som försvann för 20 år sedan.


16 kommentarer:

  1. Finns ju det mesta i dessa butiker :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör ju det 🙄 och det är inte lätt när man är pysseltokig som jag.
      Kram

      Radera
  2. Önskar vi hade någon Chinobutik här, men det finns ingen längre. Hittar också alltid mycket saker i dessa butiker. Brukar vara bra mycket billigare än Panduro som vi har här. Önskar er en trevlig Midsommar!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, för det har jag sett när jag kollar i Panduroaffären när vi är i Sverige.
      Ha en fin Midsommar du med.
      Kram

      Radera
  3. Luften som blev under regnet och åskan igår var ljuvlig tyckte vi. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det lättade upp en del och det behövdes, även om det var det lilla.
      Detsamma 😊 kram

      Radera
  4. Vissa butiker är det definitivt svårt att komma tomhänt ur ja!
    Ni har det verkligen fint i er trädgård och dessutom så ser det så mysigt ut.

    Önskar en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det 🙈.
      Han är flitig i trädgården min gubbe.
      Ha en bra onsdag du med.
      Kram

      Radera
  5. Så är det, man tror att man ska gå in och köpa en enda sak. MEN nej, man kommer ut med en massa man inte skulle ha, hihi! Gillar hobbybutiker. Ha-begäret slår verkligen till där :-D Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pysselsaker är bra att ha, försöker jag intala mig själv när jag står i kassan 🙄 och ska betala.
      Kram

      Radera
  6. Åskan och regnet syntes tydligt från vårt rum på sjukan där vi har utsikt över Laguna Azul. Ett trevligt skådespel :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara väldigt vackert att se blixtarna på himlen faktiskt.

      Radera
  7. Tack för TV-tips. Ska börja se serien ikväll i sängen! Älskar allt brittiskt och denna har jag inte sett. Gott och lycka att ni fann färskpotatis i krukan till midsommar. Det är väl inte så vanligt med vanlig potatis i affärerna i Sydeuropa. Eller?

    KRAMAR Anna / Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas du gillade den.
      Det roliga var att vi köpt lite färskpotatis på skandinaviska dagen innan 🙊.
      Visst finns det potatis i alla möjliga storlekar och former i affären. Vi själva köper en sort som är väldigt liten i storleken. Det var från den vi satt egen potatis i krukan.
      Kram

      Radera
  8. Så kul att du funderar på att göra örhängen. För några år sedan så drev jag egen webshop där jag sålde mina egentillverkade smycken. Vissa affärer går det inte att gå tomhänt ifrån....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och dottern hade ett litet smyckesföretag för herrans många år sedan. Vi hade våra smycken bl.a. hos en släkting i hennes frisörsalong och sålde över nätet med.
      Skönt att höra att det inte är bara jag som är sådan 🙄.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.