2022-08-30

En ny vecka

 

Det hände lite igår med. Först så var det den vanliga löprundan. Sedan var jag borta på La Zenia igen. Har varit lite mycket spring där borta den senaste tiden. Men vill man köpa en grej till eller köpt fel grej, så blir det så. Så jag ska även dit idag på grund av felköp. Men, men så kan det bli ibland.

Jag hade satt en pizzadeg innan gick bort till La Zenia. Så när jag kom hem igen där ifrån blev det pizzabak.

När pizzorna var klara tog vi våra tallrikar och gick upp på takterrassen och satte oss. Såg att våra nya grannar som flyttat in lite längre ner på vår matargata, höll på att piffa till det på sin takterrass. 

På kvällen såg vi en film på Netflix som vi inte riktigt förstod. Så jag var tvungen att googla på filmen för att vi skulle fatta slutet. Den hette "Hold in the dark" och var från 2018 och Alexander Skarsgård hade en utav huvudrollerna i den.


Har sett att de börjat gräva på en ödetomt borta vid La Zenia och där ska det bli ett nytt Mercadona. Hur många Mercadona ska det finnas i närheten av varandra? Eller kommer det försvinna någon av de gamla? Ja vi får se!!!


Mulet och lite blåsigt på morgonrundan. Helt perfekt väder att springa i. Men som övergick till sol igen.


Så när jag var på La Zenia var det strålande solsken.


När pizzan är klar brukar jag pensla kanterna med olivolja.


När ni gör egen pizzadeg gör ni så att det blir till en pizza bara då? Jag har lite svårt att göra pizzadeg så att det bara blir en pizza. Igår blev det två stora pizzor. Så idag äter vi rester.



Filmen vi såg.

9 kommentarer:

  1. Jag gör sällan egen pizzadeg utan blir lite bekväm och köper färdig surdegsbotten. Dock minns jag att när jag gjorde egen deg brukade det bli två stora pizzor. Det gjorde ingenting för pizza äter jag gärna två dagar i rad ;-)

    Önskar en fin tisdag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, och håller med dig, att pizza kan man äta 2 dagar i rad.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. 🍕 är gott, även nästa dag. Jaså ett nybygge. Det är full fart både här och där för byggfirmorna. Kram

    SvaraRadera
  3. Den filmen har jag inte sett. Jag köper oftast ett färdigt pizzakit eller typ av man bröd. Det funkar bra! Förr gjorde jag pizza på sconesdeg.

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då blir det bara en pizza om man gör så.
      Sconesdeg har jag aldrig testat att göra pizza på.
      Hahaha, jag förstod vad du menade.
      Kram

      Radera
  4. Hemgjord pizza är så gott men mina barn uppskattar mer köpepizza. Tyvärr tycker jag. När jag var barn var det något av det bästa jag visste när mamma gjorde pizza.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar hemmagjord pizza mest också.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.