2022-08-01

Helt okej söndag

 

Fick ett sms på mobilen när vi hade ätit frukost jag och gubben. Det var Ulrika som undrade om jag ville hänga med på en promenad utmed havet med henne och Whisky. Och det tackade jag inte nej till, utan svepte kaffet och tog på mig kläderna och borstade tänderna och gick ut och mötte upp dem.

Det var väldigt skönt för det fläktade och var molnigt. Men som sagt molnen brukar inte vara så länge på himlen här. Så innan vi gjort klart vår runda och var på väg hem igen hade solen kommit fram.

Tog en snabbdusch när jag kom hem och sedan tog jag boken och gick upp och lade mig i skuggan och läste en bra stund. Vi var hela långa dagen där på takterrassen tills det var dags att gå ner och bänka sig vid tv:n och EM-finalen i damfotbollen.


Molnigt och det fläktade skönt vid havet.


Det här blev vår middag igår. Rårakor på potatis och morötter som man fick toppa själva. 


Sedan kom det en bild på Whatsapp på Ellen och Axel som var på väg och hämta hem en ny familjemedlem.


Sen kom det en bild på den nya familjemedlemmen som heter Doris, sittandes i dotterns knä.



Ett litet till pling i mobilen och då var de dessa två, Elvis och Amelia som vunnit största röret med Pringels chips där de hade varit.

12 kommentarer:

  1. Det där var minsann en gullig familjemedlem (fast de som vann chipsen såg inte helt nöjda ut. I chock kanske?! ). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror de var i chock. Chipsröret är nästan större en de själva 😁😉.
      Kram

      Radera
  2. Stort grattis till den nya familjemedlemmen! Hoppas de ska trivas bra med Doris.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag säkert de kommer att göra.
      Kram

      Radera
  3. Vilken söt Doris! Vad kan det vara för ras tro?
    Alltså, de där rårakorna!!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. American staffordshire terrier blue.
      Det var nog första gången som jag fick dem att hålla ihop så bra 😰.
      Kram

      Radera
  4. Och rätt lag vann 🏆

    SvaraRadera
  5. Men vilken gullig liten Doris 😍 och vilket jätterör med chips 🙈 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är söt och det ska bli kul att träffa henne.
      Ja, det var ett stort rör som de vann.
      Kram

      Radera
  6. Men hjälp vilken sötnos de hämtat, vilken hundras är det? Samt skönt det lät med en havspromenad

    SvaraRadera
  7. Ja hon är så söt och det är en American staffordshire terrier blue.
    Alltid skönt att strosa vid havet.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.