2022-08-25

Surfers Bar

 

Morgonrundan gjordes när jag vill att den ska göras igår morse. Ingen sol som kommit upp ännu och helt lagom med folk och trafik ute. Precis som jag vill ha det.

När vi var klara med allt hemma som skulle göras först innan dagen kunde börja. Som att äta frukost, datorhäng, duscha och plocka lite med blommorna i trädgården. Då gick vi ut på en promenad ner mot havet.

Nu hade klockan passerat lunchtid för ett tag sedan och vi bestämde oss för att gå till Surfers Bar. En bar som ligger mellan Playa Flamencastranden och La Moscastranden.

När vi bara var här på semester förr och vi låg på stranden hela dagarna, för att lapa D-vitaminer. Då brukade vi göra ett ölstopp på Surfers Bar innan vi skulle gå hem. 

Men igår tog vi en varsin maträtt till ölen med. Vi satt där länge och bara njöt av maten, atmosfären och utsikten från havet.


En liten månskära på himlen när jag stack iväg på morgonen.


Moln framför solen som sakta stiger upp på himlen.


Och där ligger den Surfers Bar.


Med havet som utsikt.


Kul inredning har de.


Goddag, goddag.


Många platser inomhus med.


Jag tog en Kyckling Cajunsallad.


Gubben tog musselsoppa.


Efter ett par timmar gick vi hemåt igen. 


8 kommentarer:

  1. Mysigt! ☀️🇪🇦🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. En perfekt dag och mysig var den med 😀.

      Radera
  2. Gubbens musselsoppa skulle jag gärna ha här framför mig nu när lunchen nalkas! Ja, eller din sallad. Men jag får nöja mig med tomatsoppa jag.

    Ha det fortsatt härligt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget fel på tomatsoppa heller 😉😀.
      Detsamma, kram

      Radera
  3. Gubbens soppa hade jag ratat för musslor är inte min grej men din rätt såg delikat ut. Verkade vara en trevlig bar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en trevlig och lite mysig bar.
      Kram

      Radera
  4. God mat till vackra vyer! Är svag för solnedgång i havet!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättegott det vi åt, men det jag fotade var soluppgången 😉😊.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.