2022-08-18

Onsdagen rätt och slätt

 

Tänkte igår morse när jag gick upp för att ta min löprunda, att fy sjutton så snabbt ljuset har försvunnit igen på morgonen. Tycker att det inte var länge sedan som det var ljust runt 06.30 och nu går solen inte upp förens vid 07.20. 

Vid middagstid hade jag en tid för klippning och det skulle bli så skönt att få bort det slitna topparna i  håret. Och jag har även bestämt mig för att inte färga håret mera. Let the gray hair come, lite så går tankarna. -Ja, vi får se om det blir så.

När jag var tillbaka gick vi upp och satte oss i skuggan på takterrassen och åt en varsin kall wienerkorv som vi doppade i Johnny´s sötstarka senap som jag hade köpt på Skandinaviska när jag var och klippte mig. Affären ligger i samma hus som frissan.

Sedan rusade dagen iväg och snart så var det kväller igen och det blev en film på tv:n som vi kom på att vi redan hade sett för länge sedan. Men vi tittade klart på den ändå, för allt var inte glasklart nu när vi såg den. Filmen heter "Man on fire".


Blev lite motvind på vissa ställen. Men det gjorde inget alls. Skönt när det fläktar lite och inte luften står still.


Klippte av en bra bit på längden och jag blev nöjd.


Gjorde overnight oats som fick stå och gotta till sig i kylskåpet under natten till dagens frukost.


Gjorde även frukostbröd som blev grova rågkakor denna gång.


Vårt fina barnbarn Axel fyller 9 år idag.



Den före detta CIA-agenten Creasy övertalas att skydda en tioårig flicka i Mexico City. Creasy kommer flickan nära och deras relation gör att han återfår livsgnistan. När hon sedan blir kidnappad ger sig Creasy ut för att finna henne.

4 kommentarer:

  1. Moget att låta den rätta komma in! Hårfärgen alltså. Du kommer passa jättebra i grått också!!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som det är dags nu 😉😀. Tack...
      Kram

      Radera
  2. Så fin bild på dig och snygg frisyr. Mitt hår har spår av grått men inte helt. Jag har väldigt känslig hud och drar mig därför för att färga det.
    Grattis till ert fina barnbarn!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd med klippningen. Jag har färgat håret i många år i perioder.
      Tack igen 😊.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.