2022-08-23

Sovmorgon


Vaknade en aning tidigare än vad jag brukar, men alldeles för tidigt för att ge sig iväg på en  morgonrunda i mörkret. Så konstigt nog slumrade jag till igen och nästa gång jag slog upp ögonen var det ljust ute och klockan hade blivit 07.30. 

Så jag tog på mig mina träningskläder och stack iväg med en gång. Jag mötte inte upp solen nere vid havet för den var redan på väg upp när jag sprang ner mot det. Men jag sprang min timme och det blev väldigt varmt och svettigt den sista biten när solen stigit ordentligt. 

Käkade frukost och satt vid datorn ett tag innan jag hoppade in i duschen. När jag var klar tog jag mig en sväng ner till chinobutiken för att inhandla en grej till ett litet projekt.

När jag var tillbaka fixade jag maten och vi gick upp på takterrassen. När jag hade varit iväg hade gubben plockat lite i trädgården. Och när vi var färdiga med middagen fortsatte han med växterna på terrassen. Jag själv började lite smått med mitt nya projekt under tiden.



Solen redan kommit upp och mera trafik. NOT like it.


Men jag tog ett kort i alla fall på solen och havet.


Vi har haft cirkus ett tag nu i byn. Undra om de har några besökare. Sett på affischer att föreställningen börjar 21.30.


Det är en park som ligger på vägen ner till chinobutiken. Den har blivit städad och fin för väldigt länge sedan. Men kommungubbarna som skulle hämta säckarna, var tog de vägen???


Lite rörigt i chinobutiken igår.


Sedan traskade jag hemåt igen från chinobutiken med en påse i handen.


Fick se på den stora paddelarenan att det kommit upp en kiosk och stolar och bord. Och sedan fick jag se att två killar stod och spelade i den stekande hettan. Så nu har de väl öppnat denna anläggning?


Den här åkte bort när jag kom hem. För den har gjort sitt.


Nu ligger denna innanför dörren.

12 kommentarer:

  1. Vävde du den mattan så snabbt? 😉 Kram

    SvaraRadera
  2. Nu spelas det för fullt på padelbanorna :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, där ser man. Ibland går saker och ting väldigt snabbt här 😀.
      Kram

      Radera
  3. Imponerande att orka spela padel i värmen. Förstår att du tar din löprunda på morgonen.
    Så snygg med den nya dörrmattan!

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte att folk kan motionera när solen står som högst.
      Den blev bra och billig var den med 😉.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
    2. Nej motionera när det är soligt och varmt är inget för mig heller.
      Bäst att göra som du. Ta det tidigt på morgonen.
      Fin dörrmatta.
      Kram Carina

      Radera
  4. Den dörrmattan var helt i min smak. En sån skulle gärna få flytta hem till mig.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  5. Vacker soluppgång! Jag vill också ha sovmorgon. 7:30 är jag på jobbet! Gäääsp!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde jag fixa det 🤔 🙄 så skulle jag göra det 😉😁.
      Snart är veckan slut och det är fredag.
      Kram Carin

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.