2022-08-22

Limpieza de domingo

 

Det fick bli en städ och lite pysseldag av söndagen. Så efter tv:n och datorhäng på morgonen tog jag tag i städningen.

Dammtrasan och snabeldraken åkte fram och sedan var jag igång så svetten lackade. Jag slutade med att våttorka golven och sedan kände jag mig nöjd. Det luktade fräscht och gott i hela huset.

När det var dags för middagen hade jag plockat fram nötfärs ur frysen på morgonen. Jag var sugen på att göra smashade hamburgare. För jag fick en hint i veckan av Ulrika när vi pratade om det. Har gjort det en gång tidigare och i stekpannan då med och inte på grillen. 

Vi satt på takterrassen till 19.00 sedan gick vi ner och tog kvällsfikat på altanen och spelade lite kort innan vi gick in och såg på en film.


En skön känsla när det är nystädat.


Hamburgare och hemmagjorda pommes till den.



Hamburgare a la casa 66.

14 kommentarer:

  1. Skönt när det är nystädat :)
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt när det är nystädat.
    Så goda burgarna sågut!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det och hamburgarna blev bra och goda.
      Kram

      Radera
  3. Hamburgarna ser såååå goda ut!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Jösses vad dina hamburgare ser goda ut! Trodde först de var restaurangburgare :-D Vart har du köpt de där "pappersdukarna under pommesen? Vill ha sådana också, eller rättare sagt jag behöver 100% till vissa bröd jag gör :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Pappersdukarna har jag köpt på en av chinobutikerna här hos oss. Finns garanterat i någon sådan butik nere hos dig med.

      Radera
  5. Det finns nog inget som slår en riktigt god burgare! Den ser väldigt god ut :-) Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den blev faktiskt väldigt god.
      Kram

      Radera
  6. Jag städade uset idag så svetten lackade. Dina burgare ser goda ut mest gillar jag pommesen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Även om man blir svettig är det skönt när huset är rent.
    Pommes är bra gott att sitta och dippa i någon god röra.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt när det är nystädat. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.