2022-08-03

Så nöjd

 

Åkte bort till Media Markt och hämtade ut min klocka igår, och inget är som väntans tider när man ska hämta ut ett paket i paketutlämningen där.

Det var minst 5 personal innanför disken men bara 2 som tog hand om kunderna. Efter ett tag blev det min tur och det tog sin lilla tid. För något system på sakerna som ska hämtas ut verkar de inte ha.

De river och sliter i kartongerna utan ha den minsta aningen om vad de letar efter ser det ut som. En annan tänker att en klocka måste vara i en liten kartong, inte i någon stor kartong. Men, men jag fick min klocka till slut och gick nöjd ut där ifrån.

Efter Media Markbesöket åkte vi till M & M och tog ut deras färdmackor som låg kvar i deras kylskåp som de skulle ha haft när de åkte hem.

Sedan blev det takterrasshäng och fixa min klocka. Ladda upp den och sedan göra allt som stod i manualen för att starta upp den. 

Vi åt uppe på takterrassen och satt där sedan tills klockan började att närma sig 20.00. Då gick vi ner och tog vårt kvällskaffe vid tv:n och såg några avsnitt på vår nya serie som Malin och Ninos tipsade oss om. "Ett märkt hjärta" som finns på Netflix.


Det låg en varsin klubba till mig och gubben i påsen när kassapersonalen gav mig påsen. Kompensation för väntetiden kanske 😉🙄.


Jättenöjd och belåten av min nya klocka på armen.


Jag gjorde köttfärsspett till middag. Som vi åt en sallad till.


Och nu kommer det ut en massa nya blad igen på bouganvillan.


En man som är fast besluten att hämnas på den organsmugglarliga som mördat hans fru träffar kvinnan som fått hennes hjärta.


10 kommentarer:

  1. Så skönt att det löste sig med paketet så att du kom hem med rätt klocka :D
    Önskar en fin onsdag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade jag inte kommit hem med rätt klocka, hade det växt ut horn i pannan på mig.
      Ha en fin onsdag du med.

      Radera
  2. Lite hjälp med organisering behövs här och där. Fast det brukar lösa sig. Det är väl vi som har dåligt tålamod kanske. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man kanske borde ha lärt sig det nu efter dessa år i Spanien.
      Kram

      Radera
  3. Snygg och smart klocka :-) , och snällt av personalen att ge er ett par klubbor, det har jag aldrig varit med om någonsin att få, jo, hos tandläkaren :-D
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd.
      Hos tandläkaren 😮. Det är väl det stället man minst tror man ska få en godis bit på 🤣.
      Ha en bra dag du med.

      Radera
  4. Den serien låter fruktansvärt otäck... kan tipsa om en riktigt bra spännande film med Nicole Kidman - Destroyer, på HBO.
    Jag skulle bli superirriterad på den personalen. Varsin kubba!! Ett skämt eller? Ni får spara dem till barnbarnen. Skönt att du är nöjd med nya klockan. Alltid god mat hos er! Sen kom jag på att jag glömde gratta dig i går på namnsdagen när jag redan hade klickat iväg meddelandet! Haha... så grattis i efterskott! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är spännande och bra tycker jag. Tyvärr har vi inte HBO.
      Klubborna åkte i munnen så fort vi satte oss i bilen 🙈.
      Ja, jag är supernöjd med mitt val av klocka 👌😃.
      Tack snälla...
      Kram

      Radera
  5. Haha, ja ibland undrar man hur de arbetar. Vi har också hämtat paket här inne i stan. Tror det tog en hel vecka att få ut det. Varje gång vi kom till butiken så sa de att paketet låg på budbilen och att den var på väg hem till oss 🤔 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den tanken har kommit upp i huvudet ett flertal gånger på olika ställen man varit på.
      Hade tagit en vecka att få paketet hade nog jag blivit som en bomb 💣
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.