2022-08-19

Veckohandling

 

igår stod veckohandling på agendan. Så när vi var klara tog vi pärlan och stack iväg till Mercadona för att handla. Men först fick gubben svänga förbi borta på La Zenia för jag skulle in på Alcampo en sväng.

Hemma igen och när alla varor var inplockade gick jag upp och lade mig tillrätta i skuggan med min bok. jag läste lite och slumrade även till en stund 🙄. Gubben var däremot mer aktiv nere på gården. Han planterade om blommor, kryddväxter och plockade vissna blad.

När båda var klara med sina sysslor 😉 så tog vi oss en promenad runt om i kvarteren. På vissa gator var det hett som sjutton där inte vinden kom åt. Men det kompenserades med andra gator som var mer öppna så att vinden kom åt och det fläktade så skönt.

Vi pratade med Axel vårt barnbarn på kvällen och hans födelsedag hade varit toppen. Fotbollsdresserna han fick av oss hade varit bra i storlekarna och han hade en av tröjorna på sig och visade oss.

Vi såg på en actionfilm igår kväll med. Action är väl inte min schanger direkt. Så mycket som är så in i bomben overkligt i sådana filmer. Men 1 1/2 timme kan man beska med, för så dålig var den inte.


Det gick relativt snabbt inne på Alcampo. Ingen trängsel vid kassorna.


Där emot var det svårare att hitta en parkeringsplats på Mercadonas parkering.


Nu har vi fått vårt röstkort i lådan. Så det måste göras innan vi åker till Sverige.


Basilikan som vi fick av Malin & Ninos åkte ner i en stor kruka.


Den här suckulenta växten blev också omplanterad.


Märkligt att vi inte har ett bananträd 🤔. Det här såg vi på vår promenad.


En grillad kycklingkorv med rostad lök på slank ner i magen.


Det blev ett merköp på Alcampo. Dessa två flaskor vin för 3,99 st. Såg att det vita vinet finns på systembolaget i Sverige här.


Interceptor hette filmen och den handlar om terrorister som vill genomföra en kärnvapenattack mot USA med stulna missiler.

10 kommentarer:

  1. Här blev det också handling på Mercadona. Den där filmen såg jag i Sverige och den var ganska sådär. Mycket overkligt som du skriver. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man behöver fylla på kylskåpet ibland 😉😁.
      Det är sällan någon dör fast de slår ihjäl varandra flera gånger om.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  2. Jag höll nästan på att svimma av avund när jag såg bananträdet, trodde det var erat först, nu känns det bättre, hahaha :-D
    Actionfilmer ser jag väldigt, väldigt sällan på, hör bara i bakgrunden när gubben tittar, jag sitter mest och blir irriterad av ljuden med skrik och pangpangljud :-D
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett sådant träd är nästan måste ha varning på tycker även jag.
      Det är nog gubben här som gillar dessa filmer mest.
      Ha en fin fredag du med.

      Radera
  3. Ett eget bananträd vore ett trevlig (gott) tillskott i er trädgård 🍌 🍌
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa, det vore det. Men var finns platsen 😞 för det.
      Kram

      Radera
  4. Så fint att presenterna blev uppskattade och passade bra i storlek.
    Intressant att jämföra priserna på ett vin som finns både i Spanien och i Sverige. Mer än dubbelt så dyrt här men det var i och för sig ingen överraskning...

    Kram och god fredag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var bra att dresserna var bra.
      Lite kul att vinet fanns på systembolaget så jag kunde jämföra priserna.
      Detsamma, kram

      Radera
  5. Hett här också! För varmt, helt slut när jag kommer hem! Ventilationen i klassrummet är inte gjorda för, när det är +30 grader utomhus. Fina etiketter på vinflaskorna! Det går jag igång på! Roligt med bananerna... det växer uppåt!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kul att jobba i värme.
      Jag brukar köpa viner efter hur etiketterna ser ut 🙊.
      Ja det är rätt festligt faktiskt.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.