2022-08-26

Fot/sittpuff

 

Jag har ju sagt att jag gjort inköp på Chinobutiken för ett nytt Diy-projekt som jag ville göra. Nu är jag klar med det och jag blev nöjd och kan tänka att göra en till så småningom. 

Det som jag gjort är en fot/sittpuff av 2 st. trasmattor i storleken 50 x 100. Sytt ihop dem för hand med broderingsgarn och stoppat upp puffen med prydnadskuddar.


2 st. trasmattor som inte kostar 5€/st. ens än gång.


 4 st. prydnadskuddar som kostade 3,50€/st. + ett gammalt barntäcke som vi hade hemma.


Det fyllde jag upp min puff med.



Sydde även fuskkanter på båda sidorna så att den skulle se ut precis som en kub.


Sedan fick den sin plats bredvid soffan.


Här syns den ena fuskkanten lite bättre.


Blev nöjd med min puff.


8 kommentarer:

  1. Wow, säger jag bara! Så fin den blev och du är verkligen kreativ. Imponerande!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊 och jag gillar att ha något att pyssla med.
      Fin och bra fredag till dig med.

      Radera
  2. Men woow så kreativt. Jättefin puff. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Alltså på riktigt... hur grym är inte du! Hatten av för dig. Du har verkligen förmågan att se potential i allt möjligt. Du är så bra! Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för de fina orden 😊.
      Kram

      Radera
  4. Men jösses så fin!!! Jag har två sådana trasmattor hemma som inte används, kanske ska apa efter dig :-D <3

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.