2022-08-20

Fredagsmys

 

Gick upp och stack iväg på min löprunda med en gång innan vi åt frukost. Efter frukosten blev det lite datorhäng innan jag hoppade in i duschen och gjorde mig klar för att ta tag i fredagen.

Vi delade upp vattningen av växterna så det skulle gå lite snabbare. Så gubben tog grannarnas blommor och våra egna i trädgården, och jag tog allt uppe på takterrassen. Efter en timme var vi klara med dagens jobb.

Nu hade vi tänkt att ta fredag och gå iväg och ta något att dricka och sitta och kolla på folk ett tag. Men gubben fick ett sms från Mats som undrade om vi ville hänga med på en lunch uppe på Waldemars. Och det tackade vi inte nej till och gick dit istället.

När vi var hemma några timmar senare gjorde jag i ordning vår fredagsdrink och sedan gick vi upp på takterrassen och var sedan där tills det var dags att gå och lägga sig.


Godmorgon till en ny fin dag.


Vi blev många runt bordet för Mats son med familj är och hälsar på hos Mats & Ulrika.


Det blev ett långt namn på fredagsdrinken, Björbärsmojitosangria.


Senare på kvällen grillade vi en köttbit.



Sakta försvann solen bakom grannarnas tak.

14 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning av din dag! Jag beundrar dig som är uppe i ottan och springer. Heja! Vad snälla ni är somvattnat grannarnas blommor.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönast att ta sin löprunda innan solen står mitt på himlen.
      Klart man vattnar när de inte är här. Tråkigt att se en massa visset runt omkring sig 😊.
      Kram

      Radera
  2. En bra fredag helt enkelt :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det fanns inget att klaga på 👍😀
      Kram

      Radera
  3. Låter som en riktigt bra fredag! Skönt att ha både löprundan och dagens jobb avklarat på förmiddagen.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och bra fredag det blev!

    Kram och god lördag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev det.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  5. Favoritdagen är fredagar! Fredagsdrinken blev även röd här hemma hos oss.
    Trevlig helg och Kram! Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig 👍.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Alltid trevligt att träffa sina vänner. Även när det är oväntat. En riktigt bra fredag blev det ju. =)
    Ha en fortsatt trevlig lördag också.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en superbra fredag.
      Ha en bra lördag du med.
      Kram

      Radera
  7. Hej, hittade din blogg av en slump och så trevligt det var att läsa. Jag och min man har lägenhet i Torrevieja men funderar på att köpa i Orihuela Costa. Har du tips på bra ställen/område?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, tack.
      Nej jag har inga tips att ge. Det finns så mycket fina ställen här.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.