2018-03-04

Inte som planerat

Idag ställde vädret till det en del i planeringen. Vi hade tänkt att gå bort till Cabo Roig efter Vasaloppet på tv:n. Men M och jag var klara innan det var slut, så vi bestämde oss att gå till La Zenia under tiden gubben och brorsan såg färdigt på det.
Men när vi kom dit var det stängt i alla butiker, så det blev ingen shopping. Så vi sms:a en ny mötesplats för vår promenad till Cabo Roig.
Men nu hade det verkligen börjat att mulna på ordentligt, och innan gubben och brorsan kommit till vår mötesplats hade det börjat att regna.
När dom dök upp gick vi och tog en kaffe istället (inomhus). Innan vi var hemma hade vädret hunnit att ändra på sig en gång till. Det började att spricka upp och solen tittade fram. Men vi fortsatte hemåt och lagade mat istället och hoppas på bättre tur i morgon med allt som vi skulle ha gjort idag.

Såg lite på Vasaloppet samtidigt som jag åt frukost.

Sedan stack vi till La Zenia som var stängt 😮.

M och jag gick i förväg till La Zenia stranden.

Men vi vände och gick tillbaka hemåt igen.

Vi tog en varsin kopp kaffe och värmde oss med på vägen hem.

Det blev ytterligare ett stopp innan vi var hemma och solen började komma tillbaka.

Till middag blev det stekt fisk och ris.

1. Vilken bra kock de har dina gäster. Det var länge sen jag såg en sådan fin fisk. Hoppas De sätter värde på Hotellet de bor på. >Martina hjälper väl till med disk och sådant hoppas jag.
    Jaa jag vet att jag inte har med det att göra, men, men Vilka fina barn jag har, menar jag förstås.I morgon bär det av hem igen , till er gamla fosterland. pratsjuka Hajan hälsar

2. Förlåt Tommy du när en jättefin " Måg", du föll liksom bort här.

3. Ja där ser man, även en dag som inte blir som planerat kan bli väldigt trevlig och bra.
    Fisken såg jättefin ut. Kram=)Carina

4. Trots regn ser det ut som en mysig dag kram

5. Ni ser ut och ha det helt underbart trots lite trist väder. Kan säga att jag längtar till sydliga breddgrader just nu, den här kylan alltså, hua. Ha den bästa starten på veckan. Kramisar Tina

6. Det är lite blandat väder nu. Snart blir det bättre. ��

7. Det där med söndagsstängt gick vi på förra söndagen... Snopet med den nya lagstiftningen!

Ha en bra start på veckan!

8. Trist väder.
    Jag kollade på starten, men sen växlade jag över till Nyhetsmorgon. Och satt och läste och skrev i stället ;) Kram.

9. Otur att inte allt gick som planerat men vädrets makter rår man inte på. Dessutom har man tyvärr inte alltid stenkoll på öppettiderna. Men maten såg väldigt god ut i alla fall!

Kram

10. Lite tråkigt när det är regn och dåligt väder medans man har gäster. Vill ju att de ska få sol under sin semester :)
    Hoppas att solen inte varit så busig och gömt sig idag ;)

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.