2023-01-07

Härlig fredag

 

Jag tog min runda på förmiddagen utmed havet. Gubben och Ixa var kvar hemma i trädgården så länge. Det dröjer ett tag innan lillstumpan kan gå så långt. Men när hon blir större så kommer hon att vara med mig ibland på mina långpromenader.

På eftermiddagen provade vi på lite koppelträning och det verkar inte bli några konstigheter alls. Det är mycket att ta in under en kort promenad. Inte bara att gå i koppel utan allting annat runtomkring också. Så efter promenaden sov hon gott ett bra tag.

Kvällen blev det tv och "På Spåret" och efter det lite datorhäng innan vi hoppade i säng. Ixa var ute och kissade vi 00.30 sedan sov hon hela natten och vaknade 07.30. En duktig liten tjej som vi har.


Strålande väder.


Vet inte vad temperaturen är nu i vattnet, men bada går det att göra.


Ixa fick ett äppleskrutt som var sisådär tyckte hon.


Vi åt en redd musselsoppa till middag.


Belöning hör till när man tränar.


Massor av intryck att ta in.


Jag gjorde en "Glögg Sour" på mitt egna lilla vis. Hade inte rätt Rom och ingen citron heller. Men den blev jättegod.

Glögg Sour

4-5 cl vit starkvinsglögg

2 cl Rom, mörk Diplomatico (jag hade Plantion rom) 

3 cl citronjuice (jag hade mandarin istället)

3 cl kanelsockerlag 

2 cl äggvita

iskub att skaka drinken med


8 kommentarer:

  1. De där korta benen orkar inte så mycket.....ännu. Gullig! Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt med en ny familjemedlem. Söt sådan också. Jag saknar hund ibland men inte alltid. Fanns mycket måsten och hundhår att brottas med. Som vanligt så ser dina drinkar så goda ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jo, visst är det så. Men vi visste vad som väntar oss, eftersom vi har haft hund tidigare.
    Tack, den var enkel att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket som en valp ska lära och ta in men ni har ju haft hund tidigare och är vana. Det underlättar mycket.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det och visst underlättar det att vi har haft hundar tidigare.
      Kram

      Radera
  5. Ixa är så söt! Ja, nu kommer du att få sällskap på både promenader och springturer så fort hon blivit lite större. Hundar älskar att röra på sig.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi hoppas att hon kommer att gilla.
      I Sverige sprang jag med våra hundar, men det var schäfrar vi hade då.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.