2023-01-19

Kilometer pics

 

Det blåste som bara den och regnat hade det gjort med. Temperaturen var +8 men kändes som minus tyckte jag.

Men jag tog en rask promenad istället för en löprunda i blåsten. Efter någon kilometer hade jag fått upp värmen i kroppen men inte på händerna. Skulle ha behövt ett par torgvantar på dem under promenaden.


Här fick man parera mellan vattenpölarna.


Consum hade inte öppnat upp för dagen ännu.


Snart framme vid Playa Cala Cerrada.


Nu har jag passerat havet och viker av hemåt igen.


Tog vägen genom dalen.


Hemma på våran gata igen. Men jag hade glömt nyckeln till grinden på denna sida. Så jag fick gå runt kvarteret.



Så var jag hemma igen och 6,5 km. blev min promenad.

12 kommentarer:

  1. Friska vindar idag igen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skojar vi inte längre 🥶. Frös som sjutton i min tunna tröja i morse när det var kissrunda för Ixa.
      Kram

      Radera
  2. Friska vindar i kombination med ganska så låg temperatur krävde väl nästa ett par vantar tänker jag. Dock såg det ut att sola upp fint när du var på väg hem igen.

    Önskar en fin torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade behövts.
      Solen kom fram men blåsten var inte skön alls. Men bättre än snö i alla fall 😉😀.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Det är synd att säga att det är skönt ute i vinden nu. Efter en kall promenad har jag landat under filten. 🌬 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fy sjutton för denna blåst och kalla vindar.
      Kram

      Radera
  4. Det är kul att se din promenadväg på detta sätt. Men kallt, ja!! 8 grader och blåst blir ju grymt rått. Fattar så att du behövde vantar. Soligt är det iaf, det är fint. Ösregnar här, det är som en enda grå filt. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Jag ser fram emt när jag ska starta med mina promenader igen. Måste vänta lite på ljuset. Kraaam pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att göra sina rundor. Och jag vill gärna vara ute när det börjar ljusna innan byn vaknar till liv.
      Kram

      Radera
  6. Vad härligt med en promenad i solen, trots blåsten och vattenpölarna. Här sken också solen men jag vågade mig inte ut på någon promenad eftersom det var is och riktigt halt på vägarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halt och is är ingen hit att ta några promenader i. Då är det bättre att hålla sig inomhus.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.