2023-01-30

Söndagen blev bra

 

Vi tog en 11-fika hos Ulrika och Mats så att de fyrbenta kunde få leka av sig lite med varandra. Som vanligt var det fullt ös som gällde den första halvtimmen eller kanske timmen. 

När vi kom hem igen styrde gubben med lite projekt i trädgården och jag tog och gjorde en ny sats risgrynsgröt till gubben och en ny sats med ingefärsshot till mig. Sedan började jag så smått att pyssla lite med.

Mina musselskal som jag råkade att spraya med vit färg på och inte spraylack som var tänkt, iddes jag inte kasta. Så jag knåpade ihop en musselskalsmobil som jag hängde upp i trädgården.

Kvällen var lugn och skön och den blev vid tv:n. Vi såg det senaste avsnittet på Händelser vid vattnet och sedan 3 avsnitt på vår serie.


Så skoj ihop.


Sötnosar.


Vi satt i lä i solskenet och mumsade på saffranskrans till kaffet.


När vi kom hem var det skönt att vila i husses knä en stund.


Snabbmiddag = Tacos.


Lite mera skrammel av skal i vår trädgård.


Det är tur att man misslyckas ibland.



Så att man lyckas bättre nästa gång. Mina vitsprayade musselskal med servetter på. Börjar att ta ny form.

9 kommentarer:

  1. Ja flott... du får det til å se ut som en ferie for meg. Du bor virkelig der andre ferierer.
    En glad tid for deg... og ja, jeg gleder meg til våren og sommeren også :-)))
    Safrankaken din ser veldig deilig ut.
    Mange hilsener fra Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag bor väldigt bra 😉😀.
      Tror nog alla ser fram mot en vår nu.
      Det var min väninna som bakat och den var väldigt god.

      Radera
  2. Vilken bra dag det blev och så härligt för hundarna att få leka tillsammans. Din kreativitet är det minsann inget fel på. Imponerade!

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har så roligt ihop de där två 😃.
      Nej, kasta ville jag inte. Jag hade trots allt kämpat med dem innan jag sprayade dem 🙈🤭 fel.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. När ni är klar med er serie har jag 2 nya. Flickan i snön ( Netflix) och Cell nr 8 ( Viaplay ) om ni inte redan har sett dem. Flickan i snön är dessutom Spansk. Det passar ju er perfekt. 👍👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag men det förstod du väl 👍

      Radera
    2. Jag anade det och tack för tipsen 😁.
      Kram

      Radera
  4. Så mycket pyssel och roliga ideér hos dig! Buskompisar era vovvar, kul! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja, de har verkligen kul ihop.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.