2023-01-16

Vi delade på oss

 

När det var dags för promenad med Ixa stannade gubben hemma. Han skulle spruta våra citrusträd, och eftersom den lilla pirayan tror att man leker med det mesta så gick hon och jag på promenaden ensam.

Det artar sig mer och mer med våra promenader. Men mycket jag vill inte gå mer, jag vill gå hem igen eller så hoppa på våra ben som är lika med bär mig. Men locka med belöningsbitar och prata överförtjust, triggar henne till att gå. 

Så vi kom till slut runt vår runda och när vi var tillbaka så var gubben klar med träden. Så vi timade varann rätt bra ändå.

På eftermiddagen tog vi tag i verktygsskåpet och i skåpet där vi har alla plastbyttor i. I verktygsskåpet blev det jätterbra med plastboxarna jag köpte på Primark för 2€. Nu får vi hoppas att vi lägger tillbaka sakerna i rätt box när vi använt dem. Det är ju väääälidigt lätt att bara lägga in sakerna i skåpet med 🙊. No one is perfect in this family 🙈.

På kvällen såg vi en gammal film på Netflix med Tom Hanks. När vi sett en liten stund så kommer jag ihåg att vi redan sett den. Men vi såg den igen för det var väldigt länge sedan vi såg den sist.


Strålande väder igår med.


Snart har öronen rest sig helt upp.


Visset är bra vackert.


De här fina glasunderläggen fick jag av Ulrika.


De användes med en gång i lördags när vi skulle äta mat.



Skildrar kapningen av det amerikanska fraktfartyget Maersk Alabama i april 2009. Fartyget kapades av somaliska pirater och fartygskaptenen Richard Phillips överlämnade sig själv till piraterna för att skydda sin besättning utanför Afrikas kust.

6 kommentarer:

  1. Det tar sin lilla tid att få valpen att gå ordentligt i koppel och i början orkar de inte så långt heller men övning ger färdighet.
    Så fina glasunderlägg du fick!

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör ju det.
      Jag de är jättefina.
      Kram och detsamma.

      Radera
  2. Det får ta lite tid att fostra en liten en. Hon verkar duktig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi vet att det inte fungerar med en gång. Och hon är duktig redan.
      Kram

      Radera
  3. Förstår att hon tycker det är jobbigt att gå. Bekvämare att bara ligga och softa ju. :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du tror att det kanske kan vara det 😉😀.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.