2023-01-26

Många promenader blev det

 

Jag vände på morgonrundan igår och gick åt andra hållet istället. Vädret var kyligt så hela vintermunderingen var på.

När vi sedan hade ätit frukost, gjort hundpromenad, duschat och haft lite datorhäng, gjorde vi oss i ordning för en långpromenad med Ixa.

Det går mycket bättre nu på våra promenader. Nu går hon hela tiden. Hon nosar och upptäcker ställena som vi går på. Så nu är fokus på att få henne att gå framför oss eller bredvid. Inte bakom oss som hon gärna vill gå.

När vi nästan var hemma igen var vi vid de nya padelbanorna, och där höll våra vänner på att spela padel. Så vi stannade där och kollade och tog en öl när matchen var slut ihop med dem.

När vi kom hem slocknade Ixa och sov ett bra tag. Sedan var det middag för både henne och oss. På kvällen blev det 2 avsnitt på vår serie.


Inte så långt hemifrån efter en kilometer.


Kilometer nr.2 var jag uppe vid Consum i Los Altos.


Kilometer nr.3 gick jag förbi en av alla Chinobutiker som vi har här runt omkring.


Kilometer nr.4 var jag på andra sidan 332:an och i Punta Prima på väg ner mot havet.


Kilometer nr.5 då såg jag havet som inte såg så inbjudande ut igår i kylan.


Kilometer nr.6 var jag på väg upp igen mot 332:an och på väg hemåt igen.


Vek upp vid Carrefour när rösten i mina hörlurar sa 7 kilometer.


Nu hade jag gått 8 kilometer och jag var ett stenkast hemifrån. Sträckan blev 8,78 när jag öppnade grinden hemma.


Ulrika i full färd att serva.



Kycklingklubbor och couscous till middag.

12 kommentarer:

  1. Nu vill vi ha lite mer värme igen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig fullständigt 😃.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bra dag det blev även om ni verkar ha fått en släng av vinter hos er. Hoppas värmen hittar tillbaka igen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var bra och vi får verkligen hoppas att det vänder snart.
      Kram

      Radera
  3. Du är en riktig motionär! Och ännu mer blir det nu när ni har lilla Ixa.
    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar att röra på mig, har alltid gjort det.
      Och visst blir det mera nu när vi har Ixa.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Härlig promenad du fick till och vad mysigt att ta en öl tillsammans med vännerna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den blev okej, och alltid trevligt att sitta ner med sina vänner.

      Radera
  5. Vilken långrunda. Så annorlunda mot våra hundrundor i skogen, bland granar, tallar och mossiga stenar. Ser kyligt ut hos dig och här med. Ibland glimtar solen fram. Men OJ vad jag längtar efter våren. Blommor, fågelkvitter . . . . . ja du vet nog. Ha det fint. //Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några granar och tallar har vi inte här ut med kusten 😉. Det är mest palmer som vi har.
      Ja, nu har vi det riktigt bistert faktiskt. Så det är värme och sol man längtar efter nu.
      Detsamma till dig.

      Radera
  6. Härlig prommis och kul att dokumentera det! DET syns på bilderna att ni har kyligt. Stackars dem som kommer ner nu på semester från nordliga länder till Spanien, hehe. Inte kul för dem. Men det lär väl vända snart och ni får varmt igen. Hoppas det är varmt inomhus! Kramar!

    SvaraRadera
  7. Det bästa nästan med hund att man kommer ut på härliga promenader. Kraaam pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.