2023-01-28

Sol och blå himmel

 

Kände när jag vaknade att nej det blir ingen morgonpromenad nu. Jag hade varit uppe och ute två gånger under natten med Ixa. Vi är så glada att hon skrapar eller slickar oss i ansiktet och säger till på natten när hon vill ut. Men det kändes lite som tröttmössan fortfarande satt på skallen när vi gick upp på morgonen.

Vi hade en tid hos veterinären kl. 11.30 för att bara få träffa honom och han fick träffa Ixa. Någon spruta ska hon inte ha förens i april, då det är mot mosquitoes bl.a. Veterinären tycket hon var fin och bra. Verkar vara lättlärd (det har vi redan fått bevis på) och att det är mycket hund i henne fast hon är liten. Det har vi också förstått eftersom det är förmodligen terrier (jack russel) i henne.

Jag och Ixa gick hem från veterinären och gubben åkte och handla det vi glömde att handla i torsdags.

När vi kom hem tog jag en snabbrunda utmed havet innan vi tog fredag. Vi satt uppe på takterrassen i solgasset. Väderappen visade +14, men där vi satt var det säkert +25 och bikiniväder.

Gubben fixade maten på kvällen och det blev oxfilé och ungsrostade grönsaker med skogschampinjonsås till. Som jag glömde att foto, fy skäms på mig.


Verkligen ett trevligt bemötande med veterinären. Och som dessutom var ett gratisbesök.


Det var skönt att komma ut på en runda.


Det är så här man vill se himlen på dagarna.


Här satt vi och njöt i fulla drag av vädret.



Och lillfia slog ihop i skuggan bredvid oss.


6 kommentarer:

  1. Skönt med lite vila efter en spännande dag. Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tar på hundkrafterna 😉😃.
      Kram

      Radera
  2. Härligt väder. Det tar på krafterna att vara valpägare ibland typ som att vara småbarnsförälder. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt väder ni kunde njuta av!
    Vi har ju två terriers och nog är det mycket hund i dem kan jag säga. Ska man vara ärlig är det inte den självklara första hunden men samtidigt så är de roliga att arbeta med. Dessutom väldigt pigga och glada.

    Vilken god middag ni kunde njuta av. Här ska vi testa ett nytt recept och det blir wokad Sichuanbiff med grönsaker så det ser vi fram emot.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vet eftersom vår dotter har haft en Jack Russel tidigare som vi ofta var hundvakt till. Så det visste vi när vi föll för denna lilla hund.
      Hoppas er middag blev god.
      Och att din lördag varit toppen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.