2023-01-21

Mysig fredag

 

Stack iväg på en snabbrunda på morgonen. När jag kom tillbaka tog jag en liten runda med Ixa innan vi åt frukosten.

Sedan var det dags att duscha innan det blev full fart i köket. Jag skulle fixa till en smörgåstårta till eftermiddagen när vi skulle till Ulrika och Mats. Våra hundar skulle få en liten lekstund ihop igen.

Jag och Ixa gick till dem så hon kunde göra sina behov. Men vår lilla piraya var lite trött och hade ingen särskild lust med någon promenad. Så jag fick bära henne bitvis till dem.

När vi kom fram blev jag bjuden på ett glas bubbel i solen och Ixa blev det full fart på när hon fick se Whisky.

Sedan blev vi kvar där hos dem till nästan solen började att dala.


Sa godmorgon åt solen som steg upp.


Värdens bästa bricka som gubben gjorde för att placera smörgåstårtan på.


Lä, solsken och ett glas bubbel. Helt underbart en fredag.


Halloj kompis, nu ska vi ha kul.


Klart jag kan få ner dig. Ska bara ta ett nytt tag.



Sedan sov våran piraya som en stock när vi såg på tv:n på kvällen.

8 kommentarer:

  1. Tröttsamt att leka en hel eftermiddag :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar på krafterna att hoppa runt
      Kram

      Radera
  2. Bubbel och smörgåstårta, bland det bästa jag vet vad gäller mat och dryck!
    Skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Mums för smörgåstårta. Ja bubbel är inte fy skam det heller. Kraaam pia

    SvaraRadera
  4. Men så gott det såg ut! Så mysigt för hundarna att leka tillsammans men jag kan förstå att Ixa var trött på kvällen.

    Kram och god lördag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de har det mysigt ihop hon och Whisky.
      Ja, hon var rätt trött igår kväll.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.